SofieOlli

Alla inlägg under april 2011

Av Olli - 28 april 2011 21:04

Hej och hå, gårdagen bjöd på shopping efter skolan med Emmelie och Lea. Vi var på dollar och slösade lite. Fick dock nya gardiner till hela lägenheten så jag är grymt nöjd. Har dock än så länge bara hunnit hänga upp i sovrummet, i morgon åker nog resten upp, efter fönsterputsningen. Inge roligt med nya gardiner om man inte har rena fönster.


Blev cykelintervallträning med Alfons igår kväll. Jäklar vad duktig han har blivit på att springa fint. Det är dock lite svårt att hitta det där perfekta travtempot när vi kör intervaller. Men i slutet uppför lång backen när jag trampade för kung och fosterland så sprang grisen framför cykeln och sneglade bak på mig som om "kan du inte fortare?".


Idag var det genomgång av färgsystemet i skolan. Sedan efter en ivägsmitning så bar det av till storheden. Köpte vattenslang och tillbehör, glömde dock den delen som skall sitta i slangen och kopplas ihop med kranen(!), en ny bädda till Alfons eftersom lillen blir nog ganska liggandes i morgon och någon dag framöver ansåg jag att det var ett ypperligt tillfälle att köpa ny. På elgiganten gick jag lös på kaffekapslar och HDMI kabel. Äntligen, har varit lite efter med införskaffandet. Köpte även en ställning till kaffekapslarna.

 

Så då har man lite ordning också.

Blev även en sväng in på gröna skylten för lite dricka inför valborg.

Denna dag kommer spenderas på samma sätt som förra året. I Sarahs mamma och pappas stuga på deras marker med grillning spel och trevlig stämmning. Alfons är såklart också med.


Var ute och promenerade med Elin, Tindra och Zenita (stavning?) på Gammelängsberget. Riktigt roligt och Alfons fick känna sig som en riktig pimp med två brudar på promenad istället för en som i vanliga fall.

Det blir mer promenader med dem när Alfons har läkt ihop.


Nu tänkte jag vika lite tvätt och sen kasta Alfons i badet inför morgondagens kastrering, vill att han ska vara ren när han opereras. Det är trevligare för alla parter. Dessutom har han rullat sig i lera idag...


BB

Av Olli - 26 april 2011 19:50

Efter att ha gjort det klart för mig att idag var den 26e och inte den 27e så kunde jag lugnt åka till skolan för genomgång av sista uppgiften i modellbyggnad.


Var på lunch med Johan på  Baan Thai, mycket kul att träffa honom. Lite trist att han dumpa norrland för Uppsala. Vad gör man inte för kärleken? ;)


Efter lunchen bar det iväg mot storheden för att inhandla en DeLonghi Dolce Gusto Piccolo, aka kaffekapsel maskin. Skitsöt ser ut som en pingvin ^^. Den rymmer ju bara 0,7 liter men då vet man att det är fräscht vatten hela tiden.

   

Tanken var att detta skulle vara min och mickes 4års present till oss ^^

Beställde när jag kom hem kapslar för en hel hög med pengar känns det som. Då har man ju en hög med kaffe också.


Efter kaffebeställningen blev klar ringde telefonen, obekant nummer. Det var Elin som ringde och kollade om jag och Alfons ville ta en promenad med dem.

Dom tog sig ut till oss och vi promenerade i en timma ungefär, höll inte riktigt koll på tiden.

Alfons betedde sig jättebra mot Tindra, hon sa ifrån lite när han nosa i rumpan hennes. Men tror väl jag det, kommer han med sin stora blöta iskalla nos i hennes rumpa. Jag hade också skällt på honom.

Tindrisen är så söt, fin liten dam ^^


Igår var vi hos min gamla vän Linda och hälsade på.

Jag har inga vettiga ord att beskriva besöket med. Tvärr så verkar inte riktigt internet vara på min sida idag eftersom den vägrar ladda sidan för att lägga ut en bild.

Så ett ord: VALPSKALLE!

Valpar är sjukt söta, ujuj. Linda och Jeff är ju självklart kul att träffa, men addera en valp i ekvationen och det blir litenlitenpluttiluttisnuttkillemedsötjävlavalprump
asombitermedsupersylvassatänder!!!!111oneone..

Jag kan inte bete mig bland valpar ^^


BB

Av Olli - 25 april 2011 12:28

Försökte beställa lite från HM igår, tydligen så hade jag fel kod så jag sparade lite pengar.

Kikade idag på hur mycket virke som behövs för att bygga lite ute, var inte dyrt men orkar inte åka och hämta virket.

Behöver städa, verkligen städa rensa och kasta saker. Plockade bort i hallen lite och satte in i garderoben fick ångest över röran där inne och blev less, gav upp.

Vill köpa ny telefon, den kommer inte förrens i maj. Dessutom dyrt...

Vill köpa kapselkaffe maskin, känner mig dock för snål för att lägga ut pengar på kaffebryggare när jag har en vanlig.

Jag tänkte åka och kolla efter nya gardiner men ides inte åka själv och jag blev snål.


Snacka om pessimist jag är.

Men jag känner mig väldigt orkeslös och oinspirerad just nu. Trött och sliten och ett ton med saker som borde ordnas.


BAH nu skiter jag i det här. En sak i taget, städningen kan jag ordna nästa helg. Telefonen får jag ändå vänta på, kaffet klarar jag mig utan.


BB

Av Olli - 22 april 2011 21:18

Idag har jag och Alfons varit på en längre cykeltur. 6 kilometer blev det iallafall, vet inte hur långt det blir härifrån till mamma. Men cirka 6 km borde det vara.

Vi var igår och cyklade intervaller, Alfons börjar bli riktigt duktig på att hitta ett passande tempo för honom.

Dock när han blir trött och inte riktigt vill mer så börjar han släpa på tassarna, tror han är van att min oro gör att jag slutar cykla med honom när han släpar tassarna.

För när vi cyklade till mamma så slutade han helt plötsligt och sprang på riktigt fint.


Om en vecka så smäller det. Då ryker kulorna på lillen. Lite orolig är man självklart men han kommer inte ta skada av det, tvärtom.

Spännande.


Såg för en stund sedan klart I am number four. Blev så otroligt besviken, den slutade inte bra alls. Kommer förmodligen fler filmer, eller det är väl tanken. Ska beställa boken och läsa den till sommaren, uppföljaren The power of six kommer i augusti.


Håller på att samla ihop lite boktitlar till sommarens nattjobb som jag tänkte plöja igenom. Har bara två st än så länge, så  boktips tar jag mycket gärna nu.


BB

Av Olli - 21 april 2011 13:31

Långledigt för de flesta denna helg. Härligt att få vara lite ledig.


Fick jättefina bilder av Lena igår på min vackra kille :) Tänkte att jag skulle förstora ett av dem:

 


Igår blev det klippning och färgning av håret. Det blev fint :)


Nåja iväg och göra något då.

BB

Av Olli - 19 april 2011 22:28

Börjar alltid med tidig uppstigning på morgonen. Iväg till skolan, presentation av modellbygget som filmas, huvudvärk pga förkylning och sen hem och slocknar på soffan.

Vaknar vid två och går och parkerar på systers altan med en VABande Lalle. Sjukt varmt i solen.

Kommer hem och parkerar i soffan medan maten sköter sig själv i ugnen.

Klockan nio var det kniven mot strupen när dom var i Boden på f.d Romeo, nu den glada schweizaren. Kanske ska knalla dit och käka någon dag framöver.


Fick sms av Johan, han kommer hem över påsk, saknat mr Cooper. Blev jätte glad att han ville träffas när han skulle upp över påsken.

Synd att inte gås också var hemma så hade våran dynamiska trio blivit återförenade, haha.


Alfons blev inkörd i duschen och jag tror halva hunden stannade i avloppet. Vart kommer allt hår ifrån?

Städade toan när jag ändå höll på.

Storstädning av lägenhet börjar bli ganska nödvändigt...

Tänkte att jag skulle försöka åka och köpa nya gardiner och i samband med fönstertvättningen så skall gardiner upp och även hela lägenheten putsas.

Kanske nästa vecka? Mitt schema är ju inte direkt så fullt...


Nåja, kvällsprommis med fyrbeningen sen sängen, upp tidigt för genomgång av projektarbete och senare ska jag hämta fästingmedel till katterna och ska kika förbi min pappa och så kommer dem jag köpte bilen av och hämtar en kamera som de råkade glömma i bilen.


BB

Av Olli - 17 april 2011 21:39

Kom ihåg att ta ett nytt foto på promenaden i morse.

Jämför från den 17e och 6e April:


17 April ovan

 

och för 11 dagar sedan...

Det försvinner. FORT!


Just nu sänder vi alla tankar till en vän som varit tvungen att fatta ett tungt beslut. Vi tänker på er. Kan inte ens föreställa mig det du går igenom.

Det blir bättre    


     


BB 

Av Olli - 17 april 2011 09:27

Helgen har bestått av jobb och jobbar även idag och i morgon kväll.

Därav inget vettigt att skriva om.


Var på en cykeltur igår förmiddag med Alfons. Det gick bra och vi gängade på. Helt plötsligt ligger jag på marken...

Alfons har då tyckt att där de har grävt av för fjärrvärmen var ett jättebra ställe att tvärstanna på och kissa. Varav Sofie blir luftburen och landar på rygg. Första gången sen jag var typ 10 år ungefär. När jag låg där i leran så tänkte jag att det var en jävla tur jag inte slog i huvudet, borde nog börja använda hjälm...


Peter och Sara var förbi med the rosa retro moped igår kväll. Alltid trevligt med besök, även fast det var en blixtvisit.


Försvann typ all snö igår?? o.O

Så här såg det ut den 6e april...

 

Elva dagar sedan, nu är det bara lite kvar av snöhögen till vänster. Ska fota nu när jag går ut med lillprinsen.


Börjar bli lite nervös inför Alfons kastrering. Det är ju bara 12 dagar kvar. Ska bli skönt att få det gjort dock.


Nå nu ska min hund få min uppmärksamhet ända tills jag börjar jobba!


BB

Ovido - Quiz & Flashcards