SofieOlli

Alla inlägg under maj 2011

Av Olli - 26 maj 2011 21:46

Sista redovisningen i morgon och i övermorgon tenta i Människa-Maskin-System.
Det börjar vara ganska dimmigt i huvudet nu. Pluggat pluggat och åter pluggat.

Därav frånvaron från bloggen också.

Detta fortsätter faktist fram till lördag den 4e juni sen är jag ledig. Skönt.

Sen får vi bara hoppas jag klarar båda tentorna så jag slipper dem sen.

Matten är inte att leka med och vi får väl se om jag klarar att plugga in den på en vecka, annars sitter jag hela sommaren och bankar in boken i huvudet, bokstavligen talat.


Nu dyka ner i böckerna en stund till innan Micke kommer hem från Arvidsjaure.


BB 

Av Olli - 15 maj 2011 08:43

Igen! Attans vad fort det går hela tiden.

I morgon börjar tre veckor hårda studier. Först ska de två kurser jag läser nu avslutas med redovisningar i båda kurserna och en liten tenta i Människa Maskin System. Och när det äntligen är över så ska det hårdpluggas till Matte 2 som jag kuggade tentan på. Vill ha det bortgjort helst innan nästa läsår, måste ju dock klara tentan också. Just nu vet jag verkligen inte hur i hela fridens namn jag ska klara den. Kommer inte ihåg ett skvatt.


Idag blir det att jobba några timmar. Lite skönt ändå att få komma iväg och tjäna några kronor extra. Hoppas jag får jobba några timmar nästa helg också, har ju haft lite fullt upp under veckorna och bemanningen har ringt telefonen varm. 

Känns alltid så dumt att tacka nej, men kan ju inte direkt jobba när jag har lektioner att gå på.


I morgon väntar bilbesiktning på morgonen och senare vid halv två ska jag och lämna blodprov för att bli blodgivare. 

Lite tur att micke inte är hemma i veckan för då kan jag verkligen fokusera på att plugga hårt, och nu har ju Alfons inga stygn kvar vilket gör att jag vågar lämna honom hemma lite längre.


BB

Av Olli - 13 maj 2011 21:16

Veckan har verkligen sprungit bort, har varit gräs änka så har sysselsatt mig ganska mycket hela tiden. Har ju hunnit med massor i veckan.

Micke kom hem torsdag vid klockan sju. En dag tidigare än vad jag väntat mig. Nästa vecka blir han borta igen. Så hinner jag fixa och dona ännu mer.

Idag har vi haft besök av släkt och vänner. Huset fullt för Mickes skull, 28 år gammal nu. Uj uj...


Idag tog vi bort stygnen från Alfons numera tomma och jättefint läkta pung. Det gick faktist ganska bra att plocka suturerna, sista var lite jobbig men då hade han stressat upp sig lite också. 

Skönt att det var ur vägen.


Beställde ju en ny telefon också. Det blev en Samsung Galaxy S2. Den kommer nästa vecka. Längtar så jäkla mycket!


BB

Av Olli - 9 maj 2011 11:39

Helgen har varit fullspäckad med aktiviteter så har knappt varit hemma något.

Fredag blev det en lugn kväll med film hos Sarah och Peter. 

Lördag åkte jag, Emmelie och Lea till Arcus för att gå på vårmässan. Sjukt kul.

Vi såg på hunduppvisning som Polisen anordnade, man blir lite avis när man ser deras kontakt med sina hundar. Springer Spanieln Nisse var extremt duktig.












Hunden Nisse markerar att det finns något här.

Lea hittade en skoter i precis lagom storlek.

 

På vägen hem bestämde vi oss att laga middag tillsammans eftersom gubbarna våra var kvar i Piteå på Vårträffen. Vi grillade hästfile och åt pommes och sås till.

Till efterrätt blev det hemmagjord glass och nougatsås. Mums!

Kvällen till ära färgade vi även lite hår.


Söndag blev det tidigt bestämt att vi skulle fiska under dagen. Det blev kring halv fem och det var riktigt härligt, speciellt eftersom det var ganska fint väder.
Det nappade ganska mycket och både jag och Emmelie drog upp ett tiotal mörtar. Emmelie lyckades även dra upp en ganska rejäl Aborre.


     

Allt som allt en trevlig helg.

Nu väntar en mer ensam vecka eftersom micke har åkt till Skellefteå för att jobba, han kommer inte hem förrens på fredag.


BB

Av Olli - 5 maj 2011 21:11

Dagen började med att syster kom förbi och hämtade mig och Alfons. Vi for och handlade och sedan bar det av hem till dem. 

Palt stod på schemat.


Alfons har legat ute på gräsmattan och myst mest hela tiden.

Vi tog även en promenad till mamma för att hämta paltgrytan. På väg hem hängde kusin Elli på med hennes två pojkar Seth och Charlie. Charlie låg ju dock mest i vagnen i djup sömn eftersom han inte är så stor ännu, brorsan Seth var det fart i. Han och Liam cyklade omkring som cykeltjuvar, om man kan vända på det uttrycket så(?).


Paltlagandet tog en jäkla massa tid som vanligt. Men det blev gott.

Mamma, Roffe, Petter och Robin kom även dem och åt Paltmiddag. Alla var nog ganska paltkomaizerade. Jag och mamma la oss framför kaminen, Nova och Alfons följde vårat exempel att ligga på golvet.


Det var en mycket busig liten Nova som busade med Micke och ville nog gärna att han skulle stanna kvar där hela kvällen. 


Det var en riktigt bra dag idag.


       Var ju tvungen att testa den och JA den var god. Inte som dagobertskakorna men den gled då jävligt lätt ner i kistan.


Måste ju också klaga på att nu har Roffe bokat en Samsung Galaxy S II. Fyfan vad jag vill ha en sån!

Nu kommer ju inte jag kunna vänta på den...


BB


Av Olli - 4 maj 2011 16:22

Då är det ju helt ok att åka och fika hos mamma och Roffe. Roffe fyller ju år idag, inte helt säker men har för mig att han blev 46 år idag. Skulle det vara för lite så vet jag att han inte klagar ändå ^^


Idag fick Alfons vara hos Emmelie och mysa medan jag knalla iväg till skolan för lite projektarbete. Det gick som vanligt jättebra och Alfons kunde nog ha stannat längre där om han själv fick välja.

Hon har ju för tusan korv!


Hans pung läker fin fint, kom på honom med att slicka i natt, aja bajja. Men han lyssnar faktist och slutade slicka.

Har än så länge inte behövt använda tratten, endast kragen har varit på om nätterna. Ser ut som en nackkudde som man har i bilen. Veterinären trodde han skulle komma åt och slicka med den på, men då hade han inte träffat mitt kylskåp till hund.

Alfons är INTE smidig, och det är sedan länge konstaterat fakta.


Ikväll tänkte jag att vi skulle pallra oss ut på en långpromenad, första gången sedan kastreringen. 

I morgon ska vi vara hos Anki hela dagen för att anlägga en Palt middag!

I can't wait...


BB

Av Olli - 1 maj 2011 19:48

Var tog april vägen??


Valborgsmässoafton spenderades med Micke, Sarah, Peter och självklart Alfons i Sarahs mamma och pappas koja i skogen.

Härligt ställe att chilla och dricka lite på. Vi grillade och spelade lite kort. Myste på helt enkelt.

Alfons lunkade omkring i sin egen takt, spanade i skogen, nosade i vinden och bara njöt. Man såg hur otroligt skönt han tyckte det var att vara där.


 

Micke lyckades få de flesta att börja kasta sten i en vägtrumma... 

Alfons Terroriserade Peter i vanlig ordning..


 

    


BB               

Ovido - Quiz & Flashcards