SofieOlli

Alla inlägg under oktober 2012

Av Olli - 15 oktober 2012 20:39

Tidigt fredagmorgon vaknade jag, eller torsdag natt?, redan kl 3.00 Hoppade i säng allt för tidigt tydligen. 3.30 gav jag upp och började göra mig klar inför nästan 60 mils biltur.

Linnea försov sig lite så vi kom iväg lite senare än planerat. Men iväg kom vi och var i Timrå kring 15.00

Alltid lika trevligt att träffa Jenny och hennes familj, man känner sig alltid så välkommen.

Tidigt i säng då hunduställning vankades på morgonen därpå.


Lördag morgon och jag är något nervös. När jag väl kommer in i ringen börjar jag skaka och tack och lov ser Jenny min bleka nuna och kommer och tar över, springer in ett Excellent och en 2a placering bland fem juniorhanar. Helnöjd med Jenny och Szune, missnöjd med mina nerver som inte höll :(


Domare: Gorajo-Henriques Lui

Kritik:
Good type. Typical head with good expression. Good eyes and ears. Body of good size and proportion for the age with good chest and topline. Good front angulation rear angulation could be better. Movement is OK for the age

SRD notering: 
Needs more ringtraining.


Ja altså ringträningen behövs, det vet vi. Szune tyckte det var jättebusigt att visa tänder så han kunde inte förmå sig att sitta stilla. Dessutom blev det nog lite jobbigare när inte matte var med. Men nästa gång har vi en plan. Förutom lite träning så har jag ett ess i rockärmen.. Hähä.


Blev otroligt dåligt med bilder från utställningen då jag fick en liten blackout.


Bevis på att jag minsann var in i ringen i alla fall.


 

Jenny och Szune.


Nu är ju jag inställd på att jag ska klara av att springa i ringen i Växjö. Så då jäklar! 45 anmälda rottisar.


Lördag em for vi till Timrå brukshundklubb och tränade lite lydnad då Anneli och Sandra fick ett infall och efteranmälde sig till lydnadstävling i Sundsvall på söndagen. Galningar! Fast hade jag fått tävla Szune hade jag kunnat göra det jag med, slippa premiären på hemmaplan vore ju sjukt behagligt.

Resten av lördagen blev det hundsurr, sjukt god kladdkaka och filmmys.


Söndag så var vi och tittade när Anneli och Sandra tävlade. Anneli tävlade både 1an och 2an, hann bara bli klar med lydnaden i 2an så var det att skynda till platsliggningen i 1an. Haha tur hon har nerver av stål. Fick även se gårdagens BIR rottis Glöder tävla i 1an och kamma hem sista 1a priset, så hon fick ta med sig titeln LP1 hem!
Stackarns Sandra var 1,5 poäng ifrån ett 1a pris, så otroligt surt!! Anneli var 4 poäng ifrån i 2an och med Oxhanna i 1an gick det lite sämre, men kan lova Oxhanna hade jättekul!
Med tanke på att det öste ner så var poängen ändå bra :)

Bar av hemåt kring tvåtiden och landade hemma lite efter 21.00. 

Härlig helg som jag längtar efter en repris på! Förhoppningsvis till våren.


Bara 18 dagar kvar till Växjö int.


Ovido - Quiz & Flashcards