SofieOlli

Alla inlägg under juni 2012

Av Olli - 19 juni 2012 21:25

Idag blev det träning på kvarnängen med Ann och hennes två underbara små troll. Lilla Megavolt har tillochmed börjat känna igen ljudet av min bil, hihi.


Blev ett riktigt bra pass, insåg att jag tränat lite för mycket ensam sista tiden. Har hållit på med fotpositionen och har velat vara störningsfri. Men nu inser jag ju att det behövs nog inte tränas så hårt utan störning något mer utan mer precision och "stadga" eller vad man kan kalla det :)

Skulle göra en inkallning men det blev istället att träna på stanna. Tränade även stadga i stå, sitt och ligg med lillefis. Lyckades rulla en boll förbi honom utan att han skuttade efter och fick även honom att stå under baklängesmarsh. 
Dock märkte jag att genom att säga Nej eller Stanna när jag rullar iväg bollen är det inga problem att få honom att stanna kvar eller hålla position. Däremot om jag gör minsta lilla hastiga rörelsen när han ska hålla sin position så skuttar han upp. Detta är något att jobba på.

Lite förflyttningar i fotposition hann vi också med och han gjorde några fina vändingar med mycket arbete med baken.

Det var ett riktigt bra pass för både mig och Ann.


BB

Av Olli - 18 juni 2012 10:59

Ja denna helg har verkligen varit underbar. Lördagen for jag och Ann ut till Lulviken för att vada med hundarna. Jag tror vi njöt allihopa lika mycket. Även om lillfis undvek vatten djupare än 4 cm. Han hade nog också mycket roligt ändå.


 


Blir garanterat många fler resor dit i sommar!


Söndagen bjöd på inofficiell hundutställning här i Boden, anordnat av BLKK. Regnet öste ner men vi hundmänniskor ställer ju inte in i första taget! Men tur hade vi ju att Anns kompis Johanna hade med sig ett tält, vilket var värt sin vikt i guld denna dag! Oj så tacksam jag är över det där tältet.

Alla hundarna i tältet lyckades kamma hem BIR rosetter :)

Szune och jag lyckades visa upp oss nog fint för att få en 2a placering i BIS finalen! Världens lyckligaste matte kan jag ju säga att jag är!





Mattes lilla trollunge!


Kommer ställa några gånger till detta år:
14/7 - Piteå Internationella
12/8 - SBK utställning SKEABK

18/8 - Inoff Nordiska draghundsklubben

26/8 - Inoff i samband med BLKKs 5års jubileum

1/9 - Inoff FLKK

15/9 o 16/9 - SBK uställning Höstdubbeln i Umeå och Nordmaling

13/10 - Mitt i norden Internationella

Norrbottens vackraste hund i december kommer vi också på såklart.


Så nu har Szune en månad ledigt från alla utställningar, då ska vi träna på att ställa ut oss ännu snyggare, för vi kommer inte ge oss utan en riktig match om alla rosetter där ute :P


BB 

Av Olli - 8 juni 2012 23:38

I onsdags på självaste nationaldagen var vi på inofficiell utställning i Sjulnäs. Lilla Szune fick HP och mycket fin kritik:
Trevlig hanvalp. Vackert huvud och uttryck. Välburna öron. Valpbett. Välansatt hals. Välvinklad fram och bak. Tillräckligt utvecklad kropp och front för ålder. Bra päls och färg. Rör sig typiskt för åldern.


Jättestolt och glad matte, vi gick inte vidare i finalen men var supernöjd ändå. Fina Megavolt kom ju 3a vilket var jättekul! Fick ju glädjas åt hans framgångar denna dag :)

Hoppas på placering nästa gång för Szunes skull!

Vi gillar ju rosetter...


   

Szune och jag i ringen.


Nu väntar en inoffare här i Boden den 17e juni, skall till Piteå Internationella utställning i Juli och även en SBK utställning i augusti på SKEBK, helgen efter den internationella i Överkalix.
Sen har jag flaggat tre andra utställningar i höst som jag funderar på att åka till.
Umeå dubbeln i september för SBK raser. Känner dock inte för att åka ensam dit så det beror lite på om någon annan skall åka samtidigt.

Sen är jag sjukt sugen på Mitt i norden utställningen i oktober i Szunes hemtrakter Sundsvall. Samma gäller här, har ingen lust att köra 120 mil ensam. Delvis för det blir så dyrt! Men också för att man blir ganska trött.
Förhoppningsvis kan jag åka på båda. Szune kommer ju gå i juniorklass i Sundsvall om vi åker så då är det faktiskt officiellt.


Nåja länge dit ännu.

BB 

Ovido - Quiz & Flashcards