SofieOlli

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Kvällssuddandet.

Av Olli - 8 juni 2012 23:38

I onsdags på självaste nationaldagen var vi på inofficiell utställning i Sjulnäs. Lilla Szune fick HP och mycket fin kritik:
Trevlig hanvalp. Vackert huvud och uttryck. Välburna öron. Valpbett. Välansatt hals. Välvinklad fram och bak. Tillräckligt utvecklad kropp och front för ålder. Bra päls och färg. Rör sig typiskt för åldern.


Jättestolt och glad matte, vi gick inte vidare i finalen men var supernöjd ändå. Fina Megavolt kom ju 3a vilket var jättekul! Fick ju glädjas åt hans framgångar denna dag :)

Hoppas på placering nästa gång för Szunes skull!

Vi gillar ju rosetter...


   

Szune och jag i ringen.


Nu väntar en inoffare här i Boden den 17e juni, skall till Piteå Internationella utställning i Juli och även en SBK utställning i augusti på SKEBK, helgen efter den internationella i Överkalix.
Sen har jag flaggat tre andra utställningar i höst som jag funderar på att åka till.
Umeå dubbeln i september för SBK raser. Känner dock inte för att åka ensam dit så det beror lite på om någon annan skall åka samtidigt.

Sen är jag sjukt sugen på Mitt i norden utställningen i oktober i Szunes hemtrakter Sundsvall. Samma gäller här, har ingen lust att köra 120 mil ensam. Delvis för det blir så dyrt! Men också för att man blir ganska trött.
Förhoppningsvis kan jag åka på båda. Szune kommer ju gå i juniorklass i Sundsvall om vi åker så då är det faktiskt officiellt.


Nåja länge dit ännu.

BB 

 
 
Ann

Ann

9 juni 2012 00:06

Ja officiellt är mera värt. Fast inoffare är nyttiga för träningens skull.(Våra valpar skötte sig ju dessutom excellent) & rosetter ja..frr..jag har ett förhållande med rosetter. ;)

http://starkskracken.doggyblogg.se

Olli

18 juni 2012 10:59

Haha jaa rosetter...mmmmm...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards