SofieOlli

Alla inlägg under november 2012

Av Olli - 10 november 2012 20:07

Ja nu sitter jag här hemma och har den där löjligt stora rosetten som jag drömt om att ha i min ägo. Har skämtat så många gånger om denna rosett och velat ha den, nu har jag den i sin löjligt enorma prakt, sjukt fin rosett.


Lille Szune är numer Norbottens Vackraste Valp 2012 och jag är fortfarande i chocktillstånd. Kan inte riktigt greppa att mitt lilla fantastiska svammel kammade hem segern.


Kritiken:

Utmärkt typ, glatt temperament, väl format maskulint huvud, bra brett bett korrekt byggd i kropp och ben. Stora bröst tecken. Rör sig med bra drive, bra päls.

Domare: Harry Tast


Fick sån otrolig beröm från domaren om hans mentalitet, han sa även att han tror vi kommer gå långt och att han kommer följa oss. Dessa ord gjorde mig helt rörd. Helt otroligt bara.

Så många som sagt grattis och att de är glada för min skull, sånt gör mig så otroligt glad för att dom är glada. Extremt mycket känslor just nu, haha. Men en sak är säkert:

Denna fantastiska hund är den mest underbara killen i världen. Älskar honom så mycket.


Jenny tack för denna otroliga kille, så extremt glad att just jag fick äran att förvalta denna guldklimp. Sen farmor Malin, det ÄR ett privilegium att äga en Viggo bebis och jag är stolt över det.


Szune har enligt mig fått det bästa av både sin mor och far. Kunde nog inte blivit bättre fördelning av generna.

Han är inte bara snygg han har en rejäl motor också och han är trevlig och glad. Helt underbar helt enkelt.


 


Nu ska vi mysa och lägga utställningskläderna på hyllan tillochmed december för då ska vi komma hem med juniorvinnar titeln.

Av Olli - 10 november 2012 19:02

Helgen den 2-4 november spenderade jag och Szune i vackra småland, närmare bestämt Sävsjö hemma hos Susanne och syster Szaga. Fredag blev jag upphämtad på tågstationen i Nässjö av Susanne och sen bar det av. Började med lite snabb shopping och mat sen blev det race i skogen med våra två små. Oj vad dom hade skoj. 

Syskonen bus!


 

Gasellen Szaga.


Sen blev det en mycket trevlig kväll med massor av surr hemma hos Susanne och Stefan. Hemma hos dem kunde man verkligen känna sig välkommen!


Lördag vankades utställning i Växjö. Vilken dag det blev!

Szune kammade hem CK och 1a placeringen i juniorklass med kritiken (någorlunda översatt):

10 månader. Kraftig typ. Mycket trevlig yttre linje. Korrekt saxbett. Utmärkt huvud
Utmärkt bröst bredd och djup. Bra ställt och visad. Självsäker och vänlig. Fri gång.

Domare: Inge Eberstaller.

Placerade oss som 4e bästa hane! Pappa Viggo blev bästa hane såklart :)

Szaga blev 2a bästa juniortik och goa Gilbert blev 2a bästa hane i öppenklass, med CK om jag inte minns helt fel :)

Sen fick vi minsann besked om att fina Vegas hade tagit hem LP1! 

Pappa Viggo travade hem BIG-1 och fick stanna över natten vilket dom gjorde hemma hos Susanne. Fy vilken trevlig dag och kväll vi hade.


           


Var så sjukt roligt att träffa Malin, Sofia och Gisela. 


Söndag blev det då sökträning med Susannes träningsgäng, väääldigt lärorikt! Oj vad kul vi hade, kanske blir sökhund av Szune?

Sen bar det av för att hejja fram Viggo i BIS finalen. Slutade som 5a men glad var vi ändå! 


Var en helt fantastisk helg som jag hoppas kunna göra en repris på. Verkligen tack till Susanne som välkomnade mig och Szune så stort! Vi hade det så mysigt hos er! Saknar nästan ord :)


Fantastiskt!


Ovido - Quiz & Flashcards