SofieOlli

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Norrbottens Vackraste Hund 2012

Av Olli - 10 november 2012 20:07

Ja nu sitter jag här hemma och har den där löjligt stora rosetten som jag drömt om att ha i min ägo. Har skämtat så många gånger om denna rosett och velat ha den, nu har jag den i sin löjligt enorma prakt, sjukt fin rosett.


Lille Szune är numer Norbottens Vackraste Valp 2012 och jag är fortfarande i chocktillstånd. Kan inte riktigt greppa att mitt lilla fantastiska svammel kammade hem segern.


Kritiken:

Utmärkt typ, glatt temperament, väl format maskulint huvud, bra brett bett korrekt byggd i kropp och ben. Stora bröst tecken. Rör sig med bra drive, bra päls.

Domare: Harry Tast


Fick sån otrolig beröm från domaren om hans mentalitet, han sa även att han tror vi kommer gå långt och att han kommer följa oss. Dessa ord gjorde mig helt rörd. Helt otroligt bara.

Så många som sagt grattis och att de är glada för min skull, sånt gör mig så otroligt glad för att dom är glada. Extremt mycket känslor just nu, haha. Men en sak är säkert:

Denna fantastiska hund är den mest underbara killen i världen. Älskar honom så mycket.


Jenny tack för denna otroliga kille, så extremt glad att just jag fick äran att förvalta denna guldklimp. Sen farmor Malin, det ÄR ett privilegium att äga en Viggo bebis och jag är stolt över det.


Szune har enligt mig fått det bästa av både sin mor och far. Kunde nog inte blivit bättre fördelning av generna.

Han är inte bara snygg han har en rejäl motor också och han är trevlig och glad. Helt underbar helt enkelt.


 


Nu ska vi mysa och lägga utställningskläderna på hyllan tillochmed december för då ska vi komma hem med juniorvinnar titeln.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards