SofieOlli

Alla inlägg under juni 2011

Av Olli - 27 juni 2011 21:47

Solen sken så fint när jag klev upp och under natten planerade jag en liten sammanfattning av de senaste icke bloggande dagarna. Har haft fullt upp när jag jobbat och prioriterar inte bloggen då.


Det stora gråa molnet var Alfons epilepsianfall precis efter att jag klev upp.

Återkommer när jag känner ork att skriva om det.


BB

Av Olli - 21 juni 2011 16:49

Den finns bara en som jag kan kalla min bästa vän...

Vem annars?


Jag vill inte kalla någon av mina närmsta vänner min bästa vän, de som jag har står mig nära och jag kan lita på dem när jag behöver dem. De som jag kan lita på är de bästa vännerna jag kan ha

För några år sedan var det en person som jag kallade min bästa vän. Tyvärr umgås vi inte idag, vi pratar inte ens i telefon eller via internet.

Tråkigt men sant. 


Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 20 juni 2011 16:10











Idag är vädret lagomt kul, ösregn. Det behövs visserligen men det är ändå aldrig kul.

Idag har jag varit in till stam och fyllt upp kylen, var även och införskaffade snus och nya arbetsskor. 

Middag snart bestående av kyckling och pommes och sås. 

Sen ska jag vila en stund inför nattens jobb. 

Tycker lite synd om Micke som ska ha hand om Alfons ikväll, tänkte ju aktivera honom ordentligt så han är riktigt trött, men är inte alltför roligt att träna i regnet. Hoppas det blir uppehåll en stund så vi hinner ut en sväng och träna lite.


Har varit förbi syster en sväng och umgåtts lite med Nova, Liam sov så Nova fick all mosters uppmärksamhet.


Idag verkar inte något fungera så det blir inga bilder.


Dag 1 – Presentera mig själv. 

Dag 2 – Min kärlek. 

Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 

Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 19 juni 2011 22:46

Kärlek är olika saker beroende på typen av kärlek. Det kan vara kärlek för familjen som bara finns där utan att man behöver göra något till exempel.

För mig är nog kärlek att finnas där för någon utan att de behöver be om det, att utan att kräva något tillbaka göra saker för en person. 

Kärlek är när du inte kan tänka dig ditt liv utan den personen vid din sida. 

Att göra det som den du känner kärlek för mår bra av fastän du inte mår bättre av det, till exempel att låta den gå.


Varje dag jag kommer hem och Alfons lägger sitt stora huvud i mitt knä så känner jag kärlek. Villkorslös dessutom, som nog är den bästa av alla kärlekar man kan ha.


Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 18 juni 2011 09:11



Såg denna film igår med Sarah.

Sevärd film, typisk svensk. Man fick en ganska rejäl chock i början av filmen. 

Den utspelar sig 1975 på Lindingö och ön Sandhamn. Martin får sommarjobb hos Gösta med lite suspekta arbetsuppgifter. 


Om du inte har sett den... Gör det.


BB

Av Olli - 17 juni 2011 19:03

Det blev en snabb, sen och ensam middag. Micke for iväg och fiskade och hade inte riktigt tid att sitta ner och äta.


Jag stekte då plättar aka pannkakor.

 


Dag 1 – Presentera mig själv. 

Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 17 juni 2011 12:00

Dagen började med SMS, Sarah väckte mig idag. Igår hann jag vakna innan hon hörde av sig. 

Så mycket för att folk är van att man stiger upp före fan, har verkligen vant om mig. Fast det är väl lika, går ju på nattjobbet på måndag.


Åkte i alla fall iväg med blomjord till Sarah så hon fick plantera om sina blommor. Jag köpte 5 säckar på ICA för 99 :- och använde bara 1,5 säck så hade ganska mycket över.
Alfons fick ligga och mysa på gräsmattan. Har hittat skruven som man sätter ner i gräsmattan och fäster lina i så han kan ligga och mysa och spana.  

Igår for vi förbi uppe i byn och hälsade på hos svärmor och Kenneth. På vägen hem åkte vi förbi Niklas och Ann-Jeanette (Stavning?). Alfons fick busa i nyklippt gräs som han blir aldeles knasig av.


En bra dag igår.


BB 

Av Olli - 16 juni 2011 22:03

Min mamma heter Lena och är 46 år. Hon jobbar som receptionist på sunderbyns sjukhus. 

Min pappa heter Ingemar och är 49 år. Pappsen är sjukpensionär, pga reumatism, sedan många år tillbaka.

Mamma och pappa skiljdes när jag var ganska liten. Mamma är gift sedan många år tillbaka med Rolf, dom bor i Södra Svartbyn. Pappa är skiljd och lever det goda singellivet i villan i Svartbjörnsbyn. 


Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Ovido - Quiz & Flashcards