SofieOlli

Alla inlägg under juni 2011

Av Olli - 16 juni 2011 16:31

Idag var det en ganska härlig morgon, så jag och Alfons drog ut på långpromenad.

Mycket skönt ute tills vi mötte monster råttorna...

Kommer gåendes i godan ro efter en cykelväg bakom ett villakvarter. Ser i ögonvrån en liten chihuahua, har gått förbi här tidigare så brukar ha uppsikt eftersom jag vet att det bor vavvor här och dom har dålig koll på dem.

Och såklart är de lösa utan uppsikt. 

Först kommer en dräktig springandes mot oss och skäller och morrar. Jag stampar hårt i marken och ger ifrån mig ett bröl, eller vad man kan kalla det. Chihuahuan stannar. Jag pustar ut... Sen kommer det en till liten jävel i full fart mot oss som drar med den dräktiga/diande tiken mot oss. Denna låter sig dock inte stoppas av mig och mina brölande ljud. Till sist kommer det ut en som försöker ropa in hundarna. Utan någon större framgång vill jag påpeka.

Stackarns Alfons som tidigare blivit skrämd av chihuahuor står bakom mig och kikar försiktigt fram. 

Jag muttrar och går iväg, visar fingret åt ovannämnda person som ropade in dem.


Jag kan inte förstå varför det är ok att ha små hundar och så kallade familjehundar lösa på gården utan uppsikt eller nog med lydnad för att de skall komma tillbaka på kommando. 

Hade det varit min hund hade jag nu suttit med en polisanmälan i handen och förmodligen munkorgstvång eller liknande dom hängande över mig.

Fyfan för er som inte har uppsikt över era hundar.


Jag har Alfons lös också men aldrig utan uppsikt och ALDRIG i villaområden. Detta är inte för andras skull utan för min skull och för Alfons.

Det som gör mig så arg är ju att om nu Alfons hade bitit någon av vavvorna så hade jag fått straff för det, fastän Alfons var kopplad och under uppsikt. Bara för att han skadar dem mer än vad de skadar honom. 

Altså är man inte ens säker fastän man har sin hund kopplad.


Om man nu inte vill hålla på med hunduppfostran skaffa något annat djur. En katt eller en riktig råtta.


Nej fyfan för er som förstör för andra hundägare. 

Nästa gång detta händer kan jag lova att det kommer ta hus i helvete. Nu är jag less på dem.


....

Av Olli - 15 juni 2011 23:03

Självklart är Mikael min kärlek, i 4 år har vi varit ett par med många skratt och härliga stunder.

Skulle inte byta honom mot allt i världen.
Han håller mig i schack eftersom jag inte kan köra över honom. För mig är detta en bra sak ;)

 


Min andra kärlek är såklart Alfons. Vem annars?

Min älskade fyrbenta, håriga pojke.


 



Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 14 juni 2011 23:51

Micke köpte en ny bil idag. Inte så fin nej...

Insåg också att det är dags att styra upp lite bilder på bloggen. Header behöver bytas. Altså dags att börja gorma till det lite.. Jag som trodde det skulle vara slappt nu framöver.


BB

Av Olli - 14 juni 2011 23:35

Sofie var namnet, 22 år ung, är född, uppvuxen och bosatt i Boden. Har varit sambo i fyra år med Mikael, här bor även en kattmadame som kallas Melissa och en katt pojke vid namn Sigge. Här bor även buskillen Alfons, min älskade rottis på tre år.

Jag studerar vid LTU till högskoleingenjör i teknisk design. Har för tillfället två eller tre år kvar.

Extra jobbar även som vårdbiträde i Bodens kommun.

När jag inte pluggar, jobbar eller myser med hunden så kaffear jag med någon av Sarorna eller goa grannen Emmelie.


    

   


Bilden på Alfons är tagen av Lenas man Roger. Så duktig på att fota!


Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.


Av Olli - 13 juni 2011 21:11

Så har jag lärt mig logga in på bloggen via mobilen. Så nu har jag inga undanflykter till att inte bloggen.Hur som helst kuggade jag matten igen och klarade dock MMS tentan. Det blir omtenta i augusti. Fyra dagar efter min rad går ut...Haft en trevlig helg med grillat och vänner. Jobbar fram till onsdag sen är jag ledig till den 20e då jag börjar sommarviket. Nåja allt väl ändå. Badsäsongen är ju i full gång till Alfons stora glädje. Kommer en del bad bilder senare.BB

Ovido - Quiz & Flashcards