SofieOlli

Alla inlägg under mars 2011

Av Olli - 31 mars 2011 21:05

Samsung Galaxy S2, måste verkligen ha denna telefon. Just nu lutar det mot förhandsbokning men vill gärna känna på den innan jag köper den så det gör att jag måste vänta lite till.
Men om jag väntar till sommaren med att köpa den så hinner man läsa lite mer recensioner från folk som har köpt den, dessutom så kan det dyka upp en hel del problem med tanke på de dubbla processorerna.

Sen är sex tusen inte något man bara slänger ut. Men jag tror den är värd det.


  Vill så gärna ha...

Av Olli - 30 mars 2011 21:42

För både det ena och det andra.
Det ena är klippning, och det börjar verkligen bli akut. Problemet är att jag anser att kurslitteratur och material går före utseende. Börjar bli less på min frisyr.

Det andra, vårstädningen närmar sig med stormsteg och därmed också fönsterputsningen. Ryyys...

Det tredje, vår dammsugare orkar inte riktigt med mängderna sand som kommer på våren så vi bör införkaffa en bättre modell. Denna gång en påslös snabeldrake!


Idag var vi på travparkeringen och tränade lite lydnad. Det blev långa inkallningar, kontaktövningar och fritt följ. Tyvärr var vi ensamma så det blev ett kort lydnads pass som vi avslutade med att hälsa på mamma.


I morgon blir det en promenad i solen eftersom jag är hemma vid ett. Funderade även på att ramla in på Canis Café en sväng, Alfons får följa om det är lämpligt.

Av Olli - 29 mars 2011 22:36

Min "främre trampdyna" har varit väldigt jobbig sista tiden. Sedan den 18e mars har den gjort ont och det har knappt gått att promenera. Idag under den långsamma promenaden så kändes det inte något nästan. Lite öm men inte så farligt som det varit tidigare. Ska träna på travet i morgon med Alfons och övriga folk men på torsdag så hoppas vi på en riktig powerwalk igen.


Kastade in glassmaskinen i frysen, har ju inte testat den under de fyra år jag haft tillgång till den. Inte ens micke har testat den.


Nåja, lite kvällsfika sen sova, blir nog inte träning i morgon ifall att foten gormar till sig igen. 


Just nu: Vi längtar efter sommaren!


 

Av Olli - 29 mars 2011 08:49

Ska bli spännande med dagens kursintroduktioner. Lite synd dock att artificiell intelligens utgick från kursplanen.


Morgonens frukost fick bestå av Cremefraiche och pyttelite hallon och salami och brieost.
Sigge bråkar i vanlig ordning med köksmattan och Alfons vägrar kliva upp.

Ropade ganska mycket efter Alfons efter jag ställt fram hans mat och blev lite irriterad på att han inte kom, det visade sig att jag hade stängt in honom i sovrummet...


Mot skolan om en stund, rasta hunden innan bara.
Blir att svänga förbi storheden innan hemkomst från skolan idag.


Av Olli - 28 mars 2011 23:33

Eftersom min hemsida som jag använder för att uppdatera om Alfons inte riktigt fungerar emellanåt så får det bli blogg istället.


Otroligt dagvild idag, blev glad över att jag kunde följa med på måndagens träning bara för att inse att det var måndag redan och träningen hade redan varit.

Tidigare var Alfons och jag ut med Sarah och Mira ute på punkt 49. Dom började busa när vi började packa ihop.

Var ute i drygt en timma med dem, man märker hur mycket roligare det blir ju närmare sommaren man kommer.

I morgon är det kursstarter i Människa-maskin-system och modellbyggnad vilket även medför nervositet inför att fysik resultaten bör dyka upp snart.


Skola och hundar i all ära, nu är det dags för sängen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards