SofieOlli

Alla inlägg under augusti 2013

Av Olli - 5 augusti 2013 20:33

Efter förra helgens uppflytt var det ju dags att börja träna extra mycket på de nya momenten som väntar i lägre klass.

Fast egentligen är det bara ett nytt moment...

Krypet.

Inte vårt sämsta moment direkt, Szune tycker det är skitkul. Men han tränger och han kryper iväg för fort och rumpan vill på att flyga upp. Så jag har fått dämpa detta moment en hel del. Jag vill ha ett lugnt och stabilt kryp. Nu tror jag att vi börjar få till det lite. Så med lite mer träning på platsen och spåret så ska vi nog vara redo lagomt till september.


2ans lydnad har vi ju "klarat" nu också vilket för mig innebär att det är dags för att börja med att träna in några av nästa klass moment. Dock avvaktar vi lite med 3ans moment. Var så väldigt många nya moment och iochmed att vi satsar i brukset i första hand så känner jag att det är nog många moment att lära in till högre klass. 

I högre klass saknar vi massor tyvärr. Men vi har inte bråttom. En dag i sänder. Nu ska vi först och främst slipa moment så vi kan få finare poäng i lydnaden och slippa avdrag för varenda avslut...

Ovido - Quiz & Flashcards