SofieOlli

Alla inlägg under juli 2012

Av Olli - 31 juli 2012 01:26

Två dagar i rad har spenderats i spårskogen.

Söndag:

Eftersom Szune har missat pinnarna på olika ställen i spåret så bestämde vi oss för att busa till det lite. Ann fick gå ut två spår med en pinne som slut, den ena fast i snöre som skulle dras iväg då Szune gick över den (spår 1) och det andra med en fastknuten halvdold pinne (spår 2). Det spåret jag gick ut la jag bara ner pinnen på marken (spår 3).

Spår 1: Szune spårar såklart klockrent rakt över pinnen, tyvärr var vi inte nog timade för vår plan och det blev lite misslyckat med intrasslat snöre och dyl. Haha. Lekte ändå loss med pinnen, till viss del söndertuggad nu, men det löser vi senare.
Spår 2: Szune spårar bra, markerar tydligt att Ann hade stannat i spåret några extra sekunder för att döda en spindel i ett jättenät. Markerar att något finns där pinnen är med liggmarkering (om jag inte minns fel) tar fram pinnen och låter honom försöka slita lös den. Han blir lite extra busig då han inser att den sitter fast. Kastar den några gånger, detta resulterar också i en söndertuggad pinne (senare problem).

Spår 3: Szune spårar bra, tappar lite i slutet men man märker att något finns här i närheten. Dock för långt bort för att räknas som markering. Markerar pinnen på "Men vad är det för något" med mystisk röst. Leker ändå massor med pinnen. Kastar flera gånger och belönar när han kommer med den med massor av korv!


Måndag:

Ett spår med 8 pinnar, 30 steg mellan varje.

Resultat:

Szune väldigt noga med spårkärnan. Markerar försiktigt i början på de två tre första. Missar en pinne och markerar minst en med en snygg läggning. Kommer faktiskt inte exakt ihåg hur han markerade de flesta, haha. Ska börja filma i spåret.
Men då han missade en pinne så var det ganska sandigt och stora pinnar/små träd som låg överallt. Kan ha ställt till det för honom och även att kopplet trasslade. 

Inga ursäkter, 7 av 8 pinnar för en 7 månaders pojke är inte illa!


Jobbar vidare, spåra det kan han, markera pinnar kan han också tydligen?

Blir att träna på att pinnarna är sjukt roliga på sidan av spårandet. Ska köra väldigt varierande spår framöver. 

Tror jag har en kille som kommer spåra riktigt bra i framtiden. Men tror att pinnarna kommer vara problemet.

Det återstår att se!


BB

Av Olli - 27 juli 2012 23:56

Lediga veckan snart över, sen väntar en ny vecka med jobb mån, tis, fre, lör och sön. Det går fort dock. Kommer spendera all vaken tid med studier och hundträning. Bara ett litet tag tills skolan börjar igen. Måste komma ihåg att söka studiebidrag. Känns som om man har lagt upp massor med saker att göra på en hög och bara gått förbi den utan att ens tänka på att ta itu med den.

Snart är sommarlovet över, sen väntar 10 månader i skolan och sen ska jag bli vuxen för gott. Ujuj. Hur skall detta gå? Jag vet inte ens vad jag vill jobba med... o.O


Nåja såhär i all ledighet har jag hunnit köpa lite saker till Szune.



Mitt favorit koppel, "måste-koppel" från Jens hundartiklar.



 

Ny spårlina i orange, min förra var ren skit och behövde då en ny. Denna från jens hundartiklar också.

Var på Arken zoo och införskaffade denna flytväst, passade på då det var 50% rabatt.



 

Fyndade ett hurtta pro täcke för 299:- på www.petsintown.se 


Sen var det div saker som foder, godis och ben som också införskaffades. Blev Esprees hundschampoo för svarta hundar också. Sånt som måste köpas helt enkelt :P


Blev en shoppingtur på dollarstore idag, behövde fylla på lagret med hundbajspåsar.. Dessutom köpte jag plastlådor med lock för att kunna förvara alla saker i bilen. Säkerhetsfaktor också då det har skett en del stölder i godisväg i min bil. Vill inte att någon liten vovve skall fara illa, inte de stora heller för den delen.

Nä nu har det nästan blåsts pengar färdigt.

Skickade iväg tre anmälningar till inoffare idag, två i Boden och en i Luleå, åker inte så långt för inoffare.

Snart skall även anmälan till höstdubbeln in och även till mitt i norden utställningen.


Ojoj, jag har det jag gör. 


Av Olli - 23 juli 2012 02:50

Laddade precis hem bloggplatsen till mobilen. Så tänkte testa att blogga via telefonen. Man kanske blir mer aktiv när man har den här möjligheten.

Av Olli - 22 juli 2012 22:27

Ja jag har ju minsann tagit lite semester från bloggandet. Känns lite onödigt att uppdatera då det enda jag gör är att träna hund. Dessutom måste jag fixa en ny header, men pga lite tekniska skäl så har detta inte skett (tekniska = jag).

Nåja. 

Men det händer mycket även om jag pysslar med samma saker om och om igen. Lydnadsträningen går framåt, det känns inte alls omöjligt att hinna klart till november.

Spårandet går också framåt. Han jobbar på bra i spåret, MEN fortfarande lite slarvig och vindar ibland. Jobbar vidare på det. Men han gjorde lätt snyggaste liggmarkeringen idag i spåret. Låg platt som en pannkaka med nosen två cm från pinnen. Älskade grisunge.

Ledig en hel vecka och då blir det massor av spår, träning och flamsande i skogen.

Vad vore livet utan hund?


 

Av Olli - 14 juli 2012 20:52

Det här blev ju en lyckad helg. Först storvinsten på bilbingo sen lyckas man kamma hem en 4e placering i BIS finalen.


Kritik:

6 mån väl proportionerlig fin maskulin. Må gärna bli lite bredare i skallen med tiden. Utmärkt kraftigt näsparti och käke. Korrekt bett god halslängd, bra överlinje, lite för fallande i kors. Bra frontparti. Bra päls. Väl vinklad bak. Snygga fria rörelser med långt steg.


Domare: Scheel Kresten,  DANMARK


Kunde inte bli mycket bättre.


 


Nu laddar vi batterierna till Augusti.

Ovido - Quiz & Flashcards