SofieOlli

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Spårigt i spårskogen.

Av Olli - 31 juli 2012 01:26

Två dagar i rad har spenderats i spårskogen.

Söndag:

Eftersom Szune har missat pinnarna på olika ställen i spåret så bestämde vi oss för att busa till det lite. Ann fick gå ut två spår med en pinne som slut, den ena fast i snöre som skulle dras iväg då Szune gick över den (spår 1) och det andra med en fastknuten halvdold pinne (spår 2). Det spåret jag gick ut la jag bara ner pinnen på marken (spår 3).

Spår 1: Szune spårar såklart klockrent rakt över pinnen, tyvärr var vi inte nog timade för vår plan och det blev lite misslyckat med intrasslat snöre och dyl. Haha. Lekte ändå loss med pinnen, till viss del söndertuggad nu, men det löser vi senare.
Spår 2: Szune spårar bra, markerar tydligt att Ann hade stannat i spåret några extra sekunder för att döda en spindel i ett jättenät. Markerar att något finns där pinnen är med liggmarkering (om jag inte minns fel) tar fram pinnen och låter honom försöka slita lös den. Han blir lite extra busig då han inser att den sitter fast. Kastar den några gånger, detta resulterar också i en söndertuggad pinne (senare problem).

Spår 3: Szune spårar bra, tappar lite i slutet men man märker att något finns här i närheten. Dock för långt bort för att räknas som markering. Markerar pinnen på "Men vad är det för något" med mystisk röst. Leker ändå massor med pinnen. Kastar flera gånger och belönar när han kommer med den med massor av korv!


Måndag:

Ett spår med 8 pinnar, 30 steg mellan varje.

Resultat:

Szune väldigt noga med spårkärnan. Markerar försiktigt i början på de två tre första. Missar en pinne och markerar minst en med en snygg läggning. Kommer faktiskt inte exakt ihåg hur han markerade de flesta, haha. Ska börja filma i spåret.
Men då han missade en pinne så var det ganska sandigt och stora pinnar/små träd som låg överallt. Kan ha ställt till det för honom och även att kopplet trasslade. 

Inga ursäkter, 7 av 8 pinnar för en 7 månaders pojke är inte illa!


Jobbar vidare, spåra det kan han, markera pinnar kan han också tydligen?

Blir att träna på att pinnarna är sjukt roliga på sidan av spårandet. Ska köra väldigt varierande spår framöver. 

Tror jag har en kille som kommer spåra riktigt bra i framtiden. Men tror att pinnarna kommer vara problemet.

Det återstår att se!


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards