SofieOlli

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Pust!

Av Olli - 27 juli 2012 23:56

Lediga veckan snart över, sen väntar en ny vecka med jobb mån, tis, fre, lör och sön. Det går fort dock. Kommer spendera all vaken tid med studier och hundträning. Bara ett litet tag tills skolan börjar igen. Måste komma ihåg att söka studiebidrag. Känns som om man har lagt upp massor med saker att göra på en hög och bara gått förbi den utan att ens tänka på att ta itu med den.

Snart är sommarlovet över, sen väntar 10 månader i skolan och sen ska jag bli vuxen för gott. Ujuj. Hur skall detta gå? Jag vet inte ens vad jag vill jobba med... o.O


Nåja såhär i all ledighet har jag hunnit köpa lite saker till Szune.



Mitt favorit koppel, "måste-koppel" från Jens hundartiklar.



 

Ny spårlina i orange, min förra var ren skit och behövde då en ny. Denna från jens hundartiklar också.

Var på Arken zoo och införskaffade denna flytväst, passade på då det var 50% rabatt.



 

Fyndade ett hurtta pro täcke för 299:- på www.petsintown.se 


Sen var det div saker som foder, godis och ben som också införskaffades. Blev Esprees hundschampoo för svarta hundar också. Sånt som måste köpas helt enkelt :P


Blev en shoppingtur på dollarstore idag, behövde fylla på lagret med hundbajspåsar.. Dessutom köpte jag plastlådor med lock för att kunna förvara alla saker i bilen. Säkerhetsfaktor också då det har skett en del stölder i godisväg i min bil. Vill inte att någon liten vovve skall fara illa, inte de stora heller för den delen.

Nä nu har det nästan blåsts pengar färdigt.

Skickade iväg tre anmälningar till inoffare idag, två i Boden och en i Luleå, åker inte så långt för inoffare.

Snart skall även anmälan till höstdubbeln in och även till mitt i norden utställningen.


Ojoj, jag har det jag gör. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards