SofieOlli

Alla inlägg under april 2011

Av Olli - 13 april 2011 21:53

Efter gårdagens bilhaveri så förtjänade jag självklart lite grädde på mitt bilvrak.

1. Hittat en bil som vi ska åka och titta på i morgon. Rimligt pris och verkar riktigt trevlig. Återkommer när jag vet mer.

2. Modellbygge hela dagen i skolan + att hela fredag och måndag är labet ledigt så kommer nog hinna bli klar.

3. Premiär cykeltur med lillprinsen gick klockrent. Han är så duktig mitt lilla koöga :)

4. JAG FUCKING KLARADE FYSIKEN !! WHOOP WHOOP!! -doin a little dance- Så otroligt skönt är så jäkla glad nu!


Ska krypa ner i sängen snart med ett stort leende..


Peace Out! 

Av Olli - 12 april 2011 10:37

Måste ju säga att när jag bestämmer mig för att åka till skolan och göra viktiga saker så kommer alltid något ivägen.

Bevisen:

1. När jag åkte tidigt till tentan för att läsa igenom en grej innan så glömde jag plånboken med legitimation hemma...

2. Jag skulle åka in till tio för att kolla om man kunde sitta i modellab en stund innan föreläsningarna. Bilen havererade precis när jag körde ut från sävast till 97an...

FML

Måttlig road.

Efter telefonsamtal med Micke och Lalle som båda tror motorn skurit så kände jag mig inte alls road.

Kunde det kommit mer lägligt? Nope.

Alfons kastrering denna månad + inköp av foder + mest troligt nyinförskaffande av bil = dålig kombo.

Detta är ju dock inte första gången Opeln gormar. Avgasröret har ju inte riktigt varit helt hundra den senaste tiden. Hålet i kofångaren. Faktumet att det är en Opel. ROST. Osv osv osv...

Slutsats:

Köp för fan ingen Opel. Inte under några omständigheter, ALDRIG!


FML

Av Olli - 11 april 2011 19:30

Efter en stunds rastlöshet kring lunch bestämde jag mig för att tvinga med Emmelie och Lea till stan för att äta en glass, syndaren jag. Vi tog oss in till stan och även Alfons fick följa med.

Socialträning fick han gott om och jag tyckte han betedde sig helt ok. Var inne på hundcaféet också en stund och tog en kaffe kopp.

Otroligt härligt att bara strosa på inne i stan utan att panikslaget springa runt och leta kläder helt förgäves.

I   Jäsa i solen.


Nu blir det halv åtta hos mig och sen skall jag och Alfons ut på kvällspromenad.


BB

Av Olli - 11 april 2011 10:34

Faktist ja det känns som om veckorna består av måndagar och fredagar, hinner inte riktigt med där emellan.


Möttes av strålande sol när jag klev upp i morse. Just nu 17 grader varmt, så härligt.

Har redan varit på morgonkaffe hos Emmelie och även varit och promenerat med Emmelie och Lea.

Nu vill jag ut igen, måste bara hitta på något att göra. Skulle dock lätt kunna parkera på random plats i solen och chilla resten av dagen.


BB

Av Olli - 10 april 2011 18:11

Söndag är verkligen en sån där dag där man bara glider runt, oftast iallafall.

Dagen skulle startas med en morgonkopp kaffe hos syster Anki, det blev en promenad med hela fam Larsson istället. Liam cyklade nöjt omkring och det var riktigt trevligt att ha med allihopa, dessutom fick Alfons gå en längre sväng än vad som var tänkt.

Han fick dessutom socialträning eftersom vi fick en del hundmöten.


Senare kom Emmelie förbi och surrade över en kopp kaffe, alltid lika kul :)

Städade lite efter Emmelie gick hem, mest puts och plock.

När Micke kom hem från jobbet fick vi besök av Linnea, Boffe och lilla Lucas (antar att det stavas med c..). Jättekul att dom ville hälsa på fastän dom har en liten ömtålig bebis och vi har en stor och klumpig rottis.

Alfons brydde sig inte så mycket i Lucas, däremot Linnea och Boffe var väldigt eftertraktade då dom kliade i honom.


Nu har vi precis ätit middag bestående av fyllda färsbiffar, rostad broccoli och spenatsås. Riktigt gott blev det!

Ska smälta maten lite och gå ut med odjuret en sväng sen tänkte väl jag och Micke åka iväg en sväng.


BB

Av Olli - 9 april 2011 22:08

Glömde ju att jag var och tittade när lillebror Alexander hade uppvisningsmatch idag.

 

Alexander har röd hjälm.

Han tycker att det blir roligare när dom får boxas på riktigt. Vi får väl se?

Av Olli - 9 april 2011 21:55

Såg precis Paranormal Activity 2... Förbannat kan dom sluta leka med människors huvuden. Dom som gör filmerna vet ju precis hur dom ska lägga upp den för att man ska sitta och hålla andan hela filmen. Tror jag tog tre andetag under hela filmen + att de få naglar jag hade nu är försvunna.

Måste sluta se såna filmer, hur ska jag kunna jobba ensam natt i sommar??


Nu ska Micke sova, han jobbar förmiddag så han stiger upp klockan 4 på morgonen.


Jag tycker dom visar Men in Black lite väl ofta på TV nu för tiden. Trean Femman och Sexan borde samarbeta bättre verkar som om de har ett rullande schema för filmerna de visar och alla har tajmat in att visa filmerna med dryga månadens mellanrum.


Fick en plötslig längtan av att vara på skolan och bygga modell...


BB

Av Olli - 8 april 2011 19:40

Är på gång hemåt för en promenad med min mysigaste myskille.

Har ätit middag hos mamma och nu suttit och kikat lite på HM och hittat en hel del kläder, har dock inte tänkt beställa från internet på ett tag. Jag blir alltid för lat för att skicka tillbaka så jag behåller kläder fastän de kanske inte var så fina på.

Men tänkte pallra mig iväg någon dag och shoppa lite nya sommarkläder. Byxor är jag i stort behov av men är inte sugen på att köpa några.

Nåja naken lär jag ju inte gå iallafall.


Insåg idag att jag kanske ändå åker till skolan på måndag och modellbygger, var så jäkla kul att pyssla på med det. Funderade på att testa en till modell av min träpanel... Kommer bilder när modellen är klar.


Ha en mysig fredagskväll!


Ovido - Quiz & Flashcards