SofieOlli

Alla inlägg under april 2011

Av Olli - 8 april 2011 08:47

Klarade systematiska design kursen och fick en 4a! Happy happy.

Nu ska jag iväg och bygga lite modell i skolan innan det är dags att gå på stan med brudarna. Tänkte kika om jag råkar hitta ett par nya byxor för en rimlig peng.

Sen ikväll blir det fredagsmys och en långpromenad med lille man.

Helgen följs sedan av boxnings match (eller liknande), premiär cykeltur (om vädret tillåter) och massor av mys med min älskade koöga.     Killen som kan posera, Mira i bakgrunden.


BB

Av Olli - 8 april 2011 00:43

Veckorna rusar iväg hinner knappt med något alls tycker jag. Idag lyckades jag dock stryka en sak ur agendan. Bokade tid till Alfons för kastrering.

Jag vet att det kommer finnas upprörda åsikter om detta, i alla fall en. 

Alfons är ingen problemhund som kastreras för att förhoppningsvis få bort olater, jag valde detta för hans skull eftersom hans fokus idag ligger på att lukta på kiss eller kissa på kiss...

Tror han kommer må bättre och han kommer kunna fokusera mer på allt roligt som vi gör istället. Den 29onde är det dags. 


Nu har jag hunnit prova Klass färskfoder i lite dyrgt en vecka och Alfons verkligen älskar det och han är jättebra i magen än så länge, inte för att han har problem med magen annars. Men han har ökat tempot när han äter. Så det verkar vara riktigt gott.


I morgon (idag) väntar modellbyggnad, ska åka tidigare till skolan så jag hinner göra lite för jag tänkte smita tidigare så jag kan hänga med Agnes, Betty och Percy och käka glass på stan. Myys hoppas det blir fint väder också.


BB

Av Olli - 6 april 2011 22:35

Passade på att tanka då jag ändå var inne i stan, på macken träffar jag min gamla matte lärare från högstadiet Lars.

Detta är en av sakerna jag gillar med att bo i en liten stad, man har möjlighet att stöta på de människor som har påverkat en på ett eller flera sätt.

Var riktigt kul att träffa honom efter så många år.


Dagens goda gärning: Åkte till ica för att köpa välling till syskonbarnen då Lalle inte kunde eftersom Anki jobbade sent. Tanken var att jag skulle vara med ungarna så Lalle fick åka men jag var ändå på väg till ica så Lalle fick guida mig genom vällningdjungeln.
Det verkade vara uppskattat i varje fall. Kul att kunna hjälpa till!


Helgen närmar sig som vanligt med stormsteg. På lördag ska jag se lillebror boxas, spännande :)


BB

Av Olli - 5 april 2011 22:34

Dagen började med en rask långpromenad i det härliga vädret. Blev väldigt varmt att plumsa i snön. Men vad härligt att solen äntligen värmer ordentligt.


Var tvungen att åka hem efter första föreläsningen eftersom jag inte kände mig helt ok.

Däremot väl hemma kändes allt bra igen. Kanske skolan som gjorde det.

Alfons fick då träffa Alize uppe på gruvberget och busa lite. Sen åkte vi till hundcaféet för att deltaga i hundpromenaden.

Vi var inte hemma förrens efter sju, då först fick vi båda middag.

Sen slockna Alfons inne i sovrummet. Tror han blev väldigt trött.

Blev så stolt över honom när han betedde sig bra på promenaden.


Sen fick jag pussa på en liten valp också. Dagen kunde inte bli bättre :)

Av Olli - 4 april 2011 14:35

Jag laddar inför telefonsamtal. Hatar verkligen att ringa runt och ordna saker.


Annars börjde dagen med promenad och kaffe pimplande hos grannen Emmelie. Alltid lika trevligt att sitta där och pimpla kaffe. 

Ovido - Quiz & Flashcards