SofieOlli

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Full rulle.

Av Olli - 28 april 2011 21:04

Hej och hå, gårdagen bjöd på shopping efter skolan med Emmelie och Lea. Vi var på dollar och slösade lite. Fick dock nya gardiner till hela lägenheten så jag är grymt nöjd. Har dock än så länge bara hunnit hänga upp i sovrummet, i morgon åker nog resten upp, efter fönsterputsningen. Inge roligt med nya gardiner om man inte har rena fönster.


Blev cykelintervallträning med Alfons igår kväll. Jäklar vad duktig han har blivit på att springa fint. Det är dock lite svårt att hitta det där perfekta travtempot när vi kör intervaller. Men i slutet uppför lång backen när jag trampade för kung och fosterland så sprang grisen framför cykeln och sneglade bak på mig som om "kan du inte fortare?".


Idag var det genomgång av färgsystemet i skolan. Sedan efter en ivägsmitning så bar det av till storheden. Köpte vattenslang och tillbehör, glömde dock den delen som skall sitta i slangen och kopplas ihop med kranen(!), en ny bädda till Alfons eftersom lillen blir nog ganska liggandes i morgon och någon dag framöver ansåg jag att det var ett ypperligt tillfälle att köpa ny. På elgiganten gick jag lös på kaffekapslar och HDMI kabel. Äntligen, har varit lite efter med införskaffandet. Köpte även en ställning till kaffekapslarna.

 

Så då har man lite ordning också.

Blev även en sväng in på gröna skylten för lite dricka inför valborg.

Denna dag kommer spenderas på samma sätt som förra året. I Sarahs mamma och pappas stuga på deras marker med grillning spel och trevlig stämmning. Alfons är såklart också med.


Var ute och promenerade med Elin, Tindra och Zenita (stavning?) på Gammelängsberget. Riktigt roligt och Alfons fick känna sig som en riktig pimp med två brudar på promenad istället för en som i vanliga fall.

Det blir mer promenader med dem när Alfons har läkt ihop.


Nu tänkte jag vika lite tvätt och sen kasta Alfons i badet inför morgondagens kastrering, vill att han ska vara ren när han opereras. Det är trevligare för alla parter. Dessutom har han rullat sig i lera idag...


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards