SofieOlli

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Jobbhelg med få aktiviteter.

Av Olli - 17 april 2011 09:27

Helgen har bestått av jobb och jobbar även idag och i morgon kväll.

Därav inget vettigt att skriva om.


Var på en cykeltur igår förmiddag med Alfons. Det gick bra och vi gängade på. Helt plötsligt ligger jag på marken...

Alfons har då tyckt att där de har grävt av för fjärrvärmen var ett jättebra ställe att tvärstanna på och kissa. Varav Sofie blir luftburen och landar på rygg. Första gången sen jag var typ 10 år ungefär. När jag låg där i leran så tänkte jag att det var en jävla tur jag inte slog i huvudet, borde nog börja använda hjälm...


Peter och Sara var förbi med the rosa retro moped igår kväll. Alltid trevligt med besök, även fast det var en blixtvisit.


Försvann typ all snö igår?? o.O

Så här såg det ut den 6e april...

 

Elva dagar sedan, nu är det bara lite kvar av snöhögen till vänster. Ska fota nu när jag går ut med lillprinsen.


Börjar bli lite nervös inför Alfons kastrering. Det är ju bara 12 dagar kvar. Ska bli skönt att få det gjort dock.


Nå nu ska min hund få min uppmärksamhet ända tills jag börjar jobba!


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards