SofieOlli

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Glad påsk!

Av Olli - 22 april 2011 21:18

Idag har jag och Alfons varit på en längre cykeltur. 6 kilometer blev det iallafall, vet inte hur långt det blir härifrån till mamma. Men cirka 6 km borde det vara.

Vi var igår och cyklade intervaller, Alfons börjar bli riktigt duktig på att hitta ett passande tempo för honom.

Dock när han blir trött och inte riktigt vill mer så börjar han släpa på tassarna, tror han är van att min oro gör att jag slutar cykla med honom när han släpar tassarna.

För när vi cyklade till mamma så slutade han helt plötsligt och sprang på riktigt fint.


Om en vecka så smäller det. Då ryker kulorna på lillen. Lite orolig är man självklart men han kommer inte ta skada av det, tvärtom.

Spännande.


Såg för en stund sedan klart I am number four. Blev så otroligt besviken, den slutade inte bra alls. Kommer förmodligen fler filmer, eller det är väl tanken. Ska beställa boken och läsa den till sommaren, uppföljaren The power of six kommer i augusti.


Håller på att samla ihop lite boktitlar till sommarens nattjobb som jag tänkte plöja igenom. Har bara två st än så länge, så  boktips tar jag mycket gärna nu.


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards