SofieOlli

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Dagvilde

Av Olli - 26 april 2011 19:50

Efter att ha gjort det klart för mig att idag var den 26e och inte den 27e så kunde jag lugnt åka till skolan för genomgång av sista uppgiften i modellbyggnad.


Var på lunch med Johan på  Baan Thai, mycket kul att träffa honom. Lite trist att han dumpa norrland för Uppsala. Vad gör man inte för kärleken? ;)


Efter lunchen bar det iväg mot storheden för att inhandla en DeLonghi Dolce Gusto Piccolo, aka kaffekapsel maskin. Skitsöt ser ut som en pingvin ^^. Den rymmer ju bara 0,7 liter men då vet man att det är fräscht vatten hela tiden.

   

Tanken var att detta skulle vara min och mickes 4års present till oss ^^

Beställde när jag kom hem kapslar för en hel hög med pengar känns det som. Då har man ju en hög med kaffe också.


Efter kaffebeställningen blev klar ringde telefonen, obekant nummer. Det var Elin som ringde och kollade om jag och Alfons ville ta en promenad med dem.

Dom tog sig ut till oss och vi promenerade i en timma ungefär, höll inte riktigt koll på tiden.

Alfons betedde sig jättebra mot Tindra, hon sa ifrån lite när han nosa i rumpan hennes. Men tror väl jag det, kommer han med sin stora blöta iskalla nos i hennes rumpa. Jag hade också skällt på honom.

Tindrisen är så söt, fin liten dam ^^


Igår var vi hos min gamla vän Linda och hälsade på.

Jag har inga vettiga ord att beskriva besöket med. Tvärr så verkar inte riktigt internet vara på min sida idag eftersom den vägrar ladda sidan för att lägga ut en bild.

Så ett ord: VALPSKALLE!

Valpar är sjukt söta, ujuj. Linda och Jeff är ju självklart kul att träffa, men addera en valp i ekvationen och det blir litenlitenpluttiluttisnuttkillemedsötjävlavalprump
asombitermedsupersylvassatänder!!!!111oneone..

Jag kan inte bete mig bland valpar ^^


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards