SofieOlli

Alla inlägg under augusti 2012

Av Olli - 18 augusti 2012 02:17

Tror kag har hittat en kollage app som jag kan tänka mig att köpa. Denna var verkligen bra. Snygga kollage och man kan ändra hur mkt som helst på bilderna. Tråkigt att man måste betala för att kunna få dem i större format för t.ex bloggen.

Av Olli - 18 augusti 2012 02:09

Jobbar ju natt och ibland är det mindreatt göra varav jag får tid att testa lite nytt. Det jag nu testar är att göra kollage via telefonen och lägga upp dem i bloggen. Hade dock gärna haft den funktionen direkt i bloggen men man kan inte få allt. Nåja bjuder på ett litet testkollage på finaste pojken.

Av Olli - 17 augusti 2012 21:32

Haha! Det här är ju lite roligt faktiskt.
För ett tag sedan så var jag på en föreläsning om att marknadsföra sig själv och denna föreläsare, Tim Foster, nämnde att man förutom sina bra sidor så skall man kunna berätta om sina dåliga sidor vid en arbetsintevju.
Nu skiljer sig förmodligen vad jag tycker med vad mina vänner och familj tycker.
Men det jag ser som dåligt med mig är nog:

  • Min oförmåga att vilja äta nyttigt, vill gärna bli mer vältränad och gå ner lite i vikt men min självdiciplin är inte den bästa.
  • Skjuter gärna upp saker, speciellt pluggandet.
  • Har sån beslutsångest att jag alltid beställer samma mat och äter samma snacks.
  • Väldigt pedant, blir jobbigt då jag inte alltid ids städa.

Sen sådant som jag tror andra ser som dåligt:

  • Hett temperament, kort stubin. Folk klagar ofta på att jag retar upp mig fort.
  • Ser jämt sur ut, också ett vanligt klagomål, speciellt i samband med diskussioner.
  • Besserwisser, fast om jag vet att jag har rätt och andra har fel så måste jag upplysa dem om det för man kan ju inte gå omkring och tro att jorden är mitten av solsystemet när solen är det. Om jag hade haft fel om något så hade jag gärna velat bli rättad så man inte går omkring och tror på något som inte stämmer.
  • Vinner typ alltid i TP. Hähä och är en riktigt dålig vinnare också :P

Finns säkert massor av annat som folk tycker är dåligt med mig. Men det är sådant som jag inte fått höra isånafall. 

 

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 16 augusti 2012 13:39

Ja nu är det ju så att jag är inte handväsketypen därav när jag tittade i min handväska som jag i vanliga fall mest använder så såg det ut såhär...


     


TOMT, så när som på ett kvitto från HM. Brukar ju ta med mig handväskan för att ha plånbok och telefonen i den, men när jag väl går in i affärer så tar jag ut plånboken och telefonen och bär dem i handen. Logic - I has it.

 

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 14 augusti 2012 19:00

Jag har tre syskon, två systrar och en bror.


Angelica 26, den äldsta av de tre, min storasyster. Den som är mest olik mig men med mest gemensamma gener, helsyskon. Hon blir inte tjock av att äta mat och var mycket atletisk en gång i tiden innan hon började skaffa barn. Mamma till mina tre underbara syskonbarn Liam, Nova och Saga. Kallas Anki, alltid!


Anki och Alfons 2009

 


Malin snart 20, min lillasyster på mammas sida, mamma måste ha haft samma brevbärare som när jag kom till. Malin och jag är lika på många många sätt, man kan absolut inte tro att vi är halvsyskon som är lik våra olika pappor. Hästfrälst och minst lika passionerad i hästeriet som jag är i hunderiet. Precis som jag så ogillar hon motion och gillar allt som är gott att äta. Den person som jag anlitat som hundvakt mest, speciellt då det behövs över natten. Betvivlar aldrig hennes hantering av mina hundar.


Malin i stallet i vintras.


Alexander 14, min älskade lilla lillebror på pappas sida som inte är så liten något mer! Den mest atletiska av oss alla syskon, hur detta gick till vet vi inte idag. Det vi har gemensamt är nog att vi båda är lite nördiga. Den enda som spöar mig gång på gång i DoA, därför har jag slutat spela mot honom. Måste fota honom lite mer då jag endast hittade denna bild.


 

Alexander på Sagas dop. 

   

 

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 13 augusti 2012 23:03

Saker som jag gillar brukar vara sådant som jag använder varje dag. Så mina favoritsaker är nog sådant  som blir använt ofta. 
Trodde jag skulle tänka på saker som jag haft länge men det är relativt nyinköpta saker som jag har som favoriter eller känner att jag verkligen gjorde bra i att köpa.


 

  • Filt från Rusta för 99 kr som jag köpte för snart två veckor sedan, helt underbar att krypa ner under. Kommer ha många mysiga höstkvällar med denna filt.
  • Billy bokhylla IKEA 295 kr, köptes förra hösten, slukar allt som kommer i dess väg fastän den är liten. Ovärderlig och med en dörr så blir den även snygg.
  • Måstekoppel från Jens hundartiklar 130 kr. Sjukt bra koppel i riktigt bra kvalité, köpte ett åt Alfons och det var i fint skick till den dag han dog, fastän jag inte smort in det alls.

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor. 
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Av Olli - 12 augusti 2012 19:28

Härlig dag med strålande sol och en svag bris som svalkade emellanåt i Skellefteå.

Idag kom vi hem med blandade känslor. Superglad för Lisbeths och Ozzy's skull som travade hem BIRet! Hon förtjänade verkligen det. Själv fick vi HP med lite halvtaskig kritik och det är där den andra känslan kom in, missnöjet. Hade Szune fått lite bättre kritik hade jag väl varit mer nöjd med dagen men det märktes tydligt att han inte gillade honom.


Kritiken löd:

Mycket bra helhet. Bra huvud och uttryck, fin hals. Tillräckligt förbröst. Välkroppad, aningen lång i länden. Goda vinklar. Bra päls och färg. Rör sig med tillräcklig steglängd. Lite lös fram.


Domare: Åke Cronander.


Självklart blir man lite besviken när alla utmärkt och vackert försvinner och blir bra eller tillräckligt.

Kände ändå att Szune kunde ha sprungit bättre, han flamsade och hoppade omkring. Dessutom så fick jag inte honom att stå som han brukar. Fast då hade det väl blivit "för lång i länden" istället för aningen lång. 

Nåja spekulera kan man väl!

Men vi är stolta över Lisbeths handling av fina Ozzy! Självklart gratulerar vi henne till det och jag hoppas finalen gick bra också då vi valde att åka hemåt istället då det var så varmt.


Tröstade mig med lite fika istället och nu ska vi ha superkul fram till nästa utställning!


BB

Av Olli - 11 augusti 2012 13:34

Dagens resultat: BIS valpklass 2!

Otroligt fina ord av domaren! 

Kritken löd:
Mycket tilltalande hanvalp. Vackert huvud och uttryck. Mycket vacker över och underlinje. Härlig benstomme. Flytande vackra rörelser. Utmärkt päls och mycket bra tecken.
En riktigt fin valp!


Domare: Gunnar Norlin


Kunde inte blivit bättre! Då blir man så här glad:


 

Ovido - Quiz & Flashcards