SofieOlli

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Lägre klass spår Skellefteå BK

Av Olli - 5 oktober 2013 19:50

Ännu ett godkänt resultat. Även denna gång föll det på lydnaden.


Domare: Karin Sejnell och Peder Dahlberg


Linförighet: 7-6 (pos, hjälpmedel vid sväng, sent sätt, vid sväng, avslut - segt sättande, dk, avslut)

Framförgående: 7-8 (stretar, sega vändningar-drar)

Platsläggande: 0-0 (ligger ej-ligger ej)

Inkallande: 8-9 (avslut-avslut)

Krypande: 5-8 (hög-hög bak)

Apportering: 7-8 (tugg, bus-slams, lite tugg)

Hopp: 9,5-10 (snett sättande)

Platsliggande med skott: 0-0 (Går upp-går iväg)

Summa Lydnad: 174,5


Påsläpp på spår: 10-10

Spårning: 9-9

Budföring: 8-8 (dk, avslut)

Summa special: 271


Nog visste jag att det inte var ett topp program av oss, men blev rent chockad när jag läste igenom protokollen. 
Hjälpmedel vid sväng??? Vad fan är det?

Stretar i framförgåendet? NEJ det gjorde han inte! Jag var SÅ nöjd med det momentet för att han INTE stretade för en gångs skull, tog några snabba kliv utåt och sen höll han sig på kopplets längd ifrån mig. Inte nöjd med sista stoppet men ändå!

Sen undrar jag hur kan en domare ge en 8a på krypet, vilket i mina ögon är ett ganska bra kryp, medan den ena ger en 5a som precis är godkänt.

Jaja skitsamma.


Tänker bara säga att: Szune ägde spåret även om han missa en pinne, vilket förmodligen var mitt fel, trodde han hittade något spännande i skogen när han höll på att böka omkring och sa "spår" och då titta han upp och sen började han spåra igen. Smart matte, not ;)


Sjukt trist att han gick upp på platsen, för det är ju något som aldrig hänt förut och detta fick mig att bli mkt osäker inför framtidens tävlingar. Tur det är länge dit.


Imorgon taggar vi om till lydnadsklass 2 ännu en gång. Sen är det vintervila OM vi tar 1a pris. Annars kör vi i Piteå igen. Orkar inte lämna ett 1apris till nästa år.

Men ny plan för vinterträningen ordnas och nästa år så tar vi uppflytt till högre klass spår. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards