SofieOlli

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Debut i lägre klass spår, Kalix brukshundklubb

Av Olli - 28 september 2013 17:45

Då var den avklarad men både bra och dåliga resultat.


Domare: Tom Bohman och Per-Erik Nilsson

Linförighet: 6-6,5 (släpar i svängen, pos, sitter ej, dk - tempoväxling, vid i vändning, pos)

Framförgående: 6,5-9 (kraftigt dk, hunden styr riktning - riktning)

Platsläggande: 9-9 (segt läggande - något sen i läggandet)

Inkallande: 9-10 (avslut)

Krypande: 0-7 (armbågar och bringa upp större delen av tiden - något hög)

Apportering: 0-0 (leker med föremål, tuggar, dk - ingen avlämning)

Hopp: 10-8 (rörde hindret)

Platsliggande med skott: 10-10

Summa lydnad: 169,5-208 (188,75)


Påsläpp på spår: 10-10

Spårning: 10-10

Budföring: 10-10

Summa special: 300


Mitt sämsta lydnadsprogram någonsin! Jag är så besviken över att apporteringen gick som den gick, vet inte alls vad som hände. Linförigheten var han inte alls med på och enlig mig själv förtjänade jag en nolla där också. Varför han började gå mot publiken på tillbakavägen på framförgåendet vet jag inte. Däremot så förstår jag inte alls varför jag fått avdrag på hoppet, för han var bra bit över hindret, nuddade det inte, var inte ens nära! Kan vara kritisk på mig själv och tycka att vi fick lite extra poäng på sånt som vi inte borde fått det i. Men hoppet, för fan, det var ju perfekt, eller visst nog kunde det vara snäppet snyggare men han nuddade inte i hindret.
Sen det kraftiga DKt i framförgåendet skulle jag vilja veta vad det var?


Hur som helst så är jag besviken över hur otroligt dåligt det gick på själva lydnaden.


På de andra momenten kunde det inte gått bättre.

Helt sjukt hur bra han gick i spåret, fantastiska hund!
KLOCKREN budföring! 
Platsen var mkt bra den med, hade velat att han lät bli att titta på allt runt omkring, men det kommer väl, han låg ju stilla iaf!


Kommer vara lite bitter över den kassa lydnaden en stund men när jag surat klart så kommer jag bara vara glad över hur fantastisk han var i spåret!


Nåja blev godkänd och detta innebär att jag kan tävla om Cert i Sundsvall. Så blir att slå en signal snarast till lämplig person som är med och arrangerar Sundsvall int.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards