SofieOlli

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Debut Lydnadsklass 2 Luleå Brukshundklubb

Av Olli - 28 juli 2013 17:04

Debut minsann men nog fasiken gick det bra!

Hade sjukt roligt på planen och kände ändå att vi hade bra kontakt. Vill ha bättre kontakt med honom på planen mellan momenten och det skall vi få!


Dagens resultat blev 1a pris och klassvinst med poängen 166,5. Inte de bästa poängen men känslan var bra! Vi hade kul, får alltid skratta åt Szune på planen.


Såhär blev poängfördelningen


Domare: Kjell Nilsson


Platsliggande: 10
Fritt följ: 8,5 (ss, nosar)

Läggande: 9 (ngt sent)

Inkallande: 9 (avslut)

Sändande med ställande: 10

Apportering: 8,5 (tugg, avslut)

Fritt hopp över hinder: 0 (hoppar ej tillbaka)

Fjärrdirigering: 10 

Helhetsintryck: 7 (håller i halsbandet)


Som vanligt får vi avdrag för avsluten och alltid tugg på apporten. Hoppet vettetusan vad han pysslade med! Har aldrig gjort såhär tidigare och det var inte så att han "bara" inte hoppade tillbaka, han satte sig aldrig! När jag ropade "sitt" så vände han och sprang tillbaka till mig och när jag DKade så sprang han in i hindret. Nåja får pyssla lite med detta. Vill ha snyggare avslut på hoppet.

Sen så det där med hålla i halsbandet, ajaj, visste inte att detta drog ner helheten öht ELLER att man kunde bli diskad. Detta var inför rutan då jag eggade igång honom på den. BAJS. Ska låta bli detta i framtiden och jobba HÅRT på att behålla kontakt mellan momenten!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards