SofieOlli

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Kennelträff + utställning + träning

Av Olli - 8 juli 2013 22:27

Har varit ett par hektiska dagar av planering och aktiviteter. Jobbade klart på onsdag kl 17 och tänkte träna hund men blev att åka upp till Kalix för att hämta svågern istället. Då passade jag på att kika förbi hos Alfons syster Sissi när vi ändå var där i trakten. Szune och Sissi fick bekanta sig lite och Szune hade jättekul, Sissi däremot tyckte nog att Szune var liiite jobbig. Tok Szune    .


Torsdagen packades det och fredag tog jag och Emmelie en roadtrip till Finland för att fylla på spritförråden (dom brukar iaf här oftast gapa tomma pga brist på inköp).
Lite panik där på morgonen när Micke noterade punktering i mitt ena däck! Dock kom svåger Lalle till undsättning denna gång.


Lördag morgon ganska prick 7 åkte jag från Boden och stannade ganska prick 8 ute på Fårön. Blev att dricka kaffe med Maria, Jörgen och Ally tills kennelmamma Jenny klev upp. Vi bodde ett gäng på Fåröns stugby under helgen. Jag delade en stuga med Erika och Nelly.

Lördagen bjöd på lekar, surr, massor av skratt och god mat!
Toppenväder var vi belönade med så även jag avslutade dagen med en svidande solbränna.


Söndag var det utställning som hägrade. Debut i unghundsklass för lille Szune. Trist nog var vi ensamma i klassen.

Blev Exc + ck och placerade oss som 3e bästa hane.


 


Domare: Eva Liljekvist Borg
Kritik: Maskulin hane, bra storlek, bra skalle och nos. Mörka ögon, tillräckligt stop, utmärkt överlinje, bra benstomme, gott förbröst. Acceptabla vinklar bak. Rör sig med tillräckligt påskjut, ännu lite lös i armbågen. Bra päls och färg.


Helt nöjd med den kritiken och vår placering. Szune är för ung ännu för att tävla mot vuxna grabbar.


Så iochmed den tuffa helgen så spenderade vi denna dag med lite härligt bad i älven.


   


Sen for vi minsann till Luleå för att träna lydnad med Hanna och Kristina. Mycket bra lydnadspass även om Szune inte kändes sådär på topp som han brukar, men han jobbade på bra. 

 
 
Camilla Johansson

Camilla Johansson

16 november 2013 14:23

Du har en riktigt snygg rottis

http://incrediblecreatures.se

Olli

24 november 2013 18:02

Jag kan inte annat än tacka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards