SofieOlli

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Spår med Kicki och gänget.

Av Olli - 30 juni 2013 21:08

Blev att dra sig ut mot spårskogen med Kicki och hennes flock, bestående av 7 huskies och en cairn.


Szune fick en konkurrens pinnstig och ett kort spår ca 150 meter med 2 pinnar + slut.


Pinnstigen gjorde vi så att jag gick ut och la en massa pinnar och sen följde Kicki med mig och "promenerade" med oss. När Szune fick span eller vittring på en pinne så bromsade jag upp honom och Kicki "stal" pinnen för att sedan sprätta iväg den så Szune fick den. Detta upprepades med alla pinnar utom den sista. När Szune började inse att det fanns pinnar överallt så gick näsan i högvarv. Jäklar vad han letade dessa pinnar för att inte Kicki skulle ta dem först. En gång chansade han och bara hoppade ivägen för Kicki. 


Spåret som jag la ut hade flera överraskningar. Först och främst så gjorde jag inget vanligt påsläpp utan han fick leta upp spåret. Första pinnen var fastknuten i ett träd och Szune fick slita lös pinnen till hans stora lycka. Nästa pinne var jaktlek där jag drog iväg den då han precis skulle ta den sen fick han jaga den lite innan han vann den. Mycket mycket uppskattat verkade det som.

Målpinnen då... Jo Szune fick vittring på den och då brakade det loss. Näsan jobbade på utav tusan och lilleman blev helvt rabiat när han hittade den, denna var också fastknuten, dock med lite mer snöre så den skulle sitta bättre. Dock så tog Szune i så hårt när han hittade den att den lossna direkt. Men glad blev han. Tog snörstumpen och körde lite jaktlek också.


Tror att vi är på god väg till "pinntok".


Projekt pinngalning fortsätter...


 

Bilden högst upp till vänster föreställer minsta spårdeltagaren Noomi. Under den sitter en ynklig Rossi som precis börjat gå in i löpet så hon fick åka själv. Höger överst, spårpinne som får vila i frid. Undre högra Huskie gänget :) Och nederst, dagens spårmark.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards