SofieOlli

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Appellklass spår Bodens Brukshundklubb

Av Olli - 16 juni 2013 15:01

Dagen började bra, platsen låg han mycket mycket fint! 

Sen nollade vi spåret OCH budföringen.

Men vi kämpade oss igenom lydnaden och vi hade SJUKT kul och det tror jag att publiken också hade.


Så här såg det iallafall ut (kommentarer inom parentes):

Linförighet: 6,5 - 6 (SS, släpper i sväng, pos, lek, dk vid språng - Sitter ej, oföljsam, busar)

Framförgående: 8 - 8 (Stretar, pos transport - Något stret, går)

Platsläggande: 9 - 8 (något sent - sen läggande)

Inkallande: 9,5 - 9 (Avslut - knuff)

Apportering: 8,5 - 8 (tugg - bus, tugg)

Hopp över hinder: 8 - 8 (dk - extra kommando)

Platsliggande: 10 - 10


Budföring: 0 - 0 (stannar ej hos mottagare)

Spårning: 0 - 0 (2+0)


Totalt: 195 - 188


Är såklart besviken över att han ännu en gång inte tog målapporten MEN han tog pinne nr 2 och han spårade mycket bra fram till halva slutsträckan ungefär. Där märkte man att han tappade spåret lite. Men inga OM eller MEN! Det är såhär det gick denna gång.

Däremot platsen! OJ vad jag var glad! Allt jäkla gormande gav utdelning!

Sen så var linförigheten katastrof mot slutet. OJOJ

Vi behöver träna in stadga i stanna på framförgåendet så han står kvar tills jag har kommit jämsides och kommenderar fot igen. 

Sen så har avsluten blivit bättre och vi jobbar fortfarande med tugg på apporten. 
Han gick såååååå fint på framförgåendet! Så nöjd! Rakt fram och bra tempo!!!

Nu taggar vi om inför Luleå i slutet av Juli.


Och stort grattis till alla er som tog så fina poäng idag på tävling! Hejja er!

 
 
Cecilia

Cecilia

16 juni 2013 19:43

Ge inte upp! Lydnaden var ju kanon! Har själv gjort appellen några gånger, men vi klarade söket riktigt bra, men lydnaden räckte inte ända fram. Men nu är vi uppflyttade.

http://ceesthekees.wordpress.com

Olli

18 juni 2013 22:27

Tack för lite stöttande ord :) Ge upp finns inte i mitt vokabulär ;) Men vi ska kämpa vidare, jag börjar tro att det är jag själv som förstör med mina nerver. Men vi har ny plan! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards