SofieOlli

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Debut Apellklass spår

Av Olli - 25 maj 2013 18:59

Det blev inte uppflytt och inte heller godkänt, men är glad ändå.

Vi nollade spåret och därav blev det ej mer än underkänt.


Det var nämligen så att cirka 3 meter från min slutpinne stod en bil parkerad med två stycken i som förmodligen skulle kolla på spåren eller liknande. Dessa två såg ju självklart Szune och tog en lov mot bilen och när han insåg att han inte skulle få hälsa så gick han på spåret igen efter slutpinnen. Noll på det.


Annars var det bara platsen som var lite dålig. Varför vet jag ej men vi får väl helt enkelt jobba på det.


Så här såg iallafall poängen ut:


Domare 1

Linförighet: 8,5 (Släpper i sväng, position vid språng)

Framförgående: 7 (Långsam ut, går nästan ikapp)

Platsläggande: 8,5 (Sent)

Inkallande: 9 (tempo)

Apportering: 8 (tugg, avslut)

Hopp över hinder: 9,5 (sent sitt)

Platsliggande: 6 (Kryper, nosar, sitter lättar)


Budföring: 9 (avslut)

Spårning: 0 (1+0)


Domare 2

Linförighet: 8,5 (vid sväng, pos i språngmarsch)

Framförgående: 6 (något seg ut, kort avstånd, avslut)

Platsläggande: 9 (något sent läggande)

Inkallande: 9 (tempo)

Apportering: 8,5 (lätt tugg, avslut, tveksamt gripande)

Hopp över hinder: 9 (segt sättande)

Platsliggande: 7


Budföring: 9 (avslut)

Spårning: 0 (1+0)


Totalt: 201 och 205 poäng vilket blev 203 poäng och icket godkänt.


Jag tycker dock inte att detta var något som var dåligt. Hade han tagit upp sista pinnen i spåret så vet jag ju vad som hade hänt. Men icket. Strunt samma ska inte ältas. Sånt som händer, dock riktigt trist att det skulle behöva hända ens. Speciellt när Szune annars spårade så väldigt bra. Tog vinklar snyggt och prydligt.


Nä nu taggar vi om, anmäld till Boden den 16e juni! Då jäklar!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards