SofieOlli

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Dagen innan...

Av Olli - 24 maj 2013 18:03

Imorgon smäller det, inte bokstavligen, men nu är det äntligen dags!

Vår efterlängtade debut i apellklass spår! Ett steg närmare våra mål, även om vi inte får godkänt eller uppflytt så kommer vi åtminstone ha tävlat i apellen efter i morgon!

När jag skaffade Alfons så var det brukset som vi ville tävla i första hand, samma sak med Szune. Äntligen är det dags. Är så otroligt taggad över denna debut att jag knappt kan tänka.


Då var det ju det här med mental förberedelse.

Sjukt spännande, roligt, nervöst och förväntansfullt är det att tävla i brukset. Hur ska jag kunna tygla dessa känslor och fokusera på att bara tävla och ha kul?

Inför lydnadsdebuten hade jag blivit kommenderad många gånger innan. Nu har jag inte riktigt koll ens på vilken ordning momenten kommer i.


Fördel/nackdel?

Det får vi se i morgon.

Det är ju inte så att jag inte har en blekaste aning om vilka moment som är med eller vilken ordning, är bara lite osäker på exakt vilken ordning. Får kolla ikväll. Dom säger ju ändå vad man ska göra.


Imorgon åker vi till Överkalix med ett stort leende och vi kommer åka hem med ett stort leende även om det går åt pipsvängen.


Vad är det värsta som kan hända?

Szune går vilse med mig i skogen?


Haha



 

 
 
Linn Leiderö

Linn Leiderö

24 maj 2013 18:33

Vad roligt!! Lycka till!! :D

http://linnleidero.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards