SofieOlli

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Vill inte hoppa in.

Av Olli - 19 april 2013 14:41

Ännu en dag med träning denna gång med Malin och Maria, superbra träning och tack så mycket för hjälpen!
Szune gjorde mycket bra ifrån sig, som vanligt kanske? Men idag kändes fria följet extra bra.

Började med att köra lite inkallning med fokus på ingångarna då detta är något som vi behöver fixa till. Efter några vändor så tog vi ut avståndet för att få lite högre fart och minsann nog gjorde han en riktigt bra ingång!

Sen körde vi något skick till rutan, bara för att få honom att springa rakt ut på kommandot. Sen körde vi fritt följ med kommendering och övade lite på "att gå in på planen". Malins lilla metod som funkar skitbra. Szune hade bra kontakt hela fria följet. Fina högersvängar och halter. Däremot var vänstersvängarna inte riktigt bra. Dessa klickade vi lite på sidan av planen med godis som belöning. Svängarna blev bättre så ska fokusera på precision i vänstersvängar så han inte blir osäker och gör dåliga svängar.

Körde även lite apportering med vanlig och metallen och till min STORA förvåning så ville han inte hålla i metallen! Detta har ju varit hans favorit apport hittills. Hmm, får jobba på det där.


Efter vi tränat klart så kastade jag lite leksak med Szune en stund. Till min stora förvåning vägrade han sen hoppa in i bilen. Blev självklart irriterad men tog fram klickern och godis och klickade honom in i bilen, tog ut honom och upprepade några gånger. Hoppas han inte gormar, tror att han blivit lite rädd för grinden då jag ibland har råkat tappa den så den smällt igen ganska hårt. Nåja förhoppningsvis bryr han sig inte imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards