SofieOlli

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Tävlingsträning i ridhus

Av Olli - 15 april 2013 08:46

I lördags styrde jag ABCn mot Piteå för lite träningstävling inne i ridhus. Eftersom vi skall tävla i Jokkmokk den 28 april i ridhus tyckte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att öva inför den starten.

Starnummer 4a var vi och platsen lades. Hunden brevid verkade gilla ridhusets underlag och låg och gormade runt i spånet, söt som socker var den! Szune låg iallafall!


Poängen såg ut såhär (domarens kommentar inom parentes):

Platsliggning: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 9,5 (något sen helt om marsch x2)

Läggande: 9 (position transport)

Inkallande: 9 (vid sväng, ingång)

Ställande: 10 (snyggt!)

Apport: 9,5 (lätt tugg (orolig mun))

Hopp: 10

Helhet 9,5


Totalt: 193 poäng och en 1a placering


Nöjd med grabben! Kändes dock inte som om vi skulle ha tagit så många poäng men en liten självförtroende boost var det minsann och känner mig inte alls lika nervös inför tävlingen i Jokkmokk nu.

Filmade tävlingen och tänkte att jag lägger ut den filmen lite senare.


Två saker tar jag med mig från denna träning:

1. Ge kommando vid apportering (hur f-n kunde jag glömma det??)

2. Dra ut kvastskaftet ur röven och slappna av i linförigheten.


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards