SofieOlli

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Träning pågår

Av Olli - 3 april 2013 19:51

Eller ja inte idag, för nu hade vi vilodag. Blev en tur till Bygget för att åka lite skoter, grilla och mysa. Szune fick springa brevid skotern till stället vi skulle hålla till på. Han uppehöll sig mestadels bakom skotern på lagomt avstånd, duktig kille. Han blev nog lite orolig över att jag tänkte lämna honom i sticket, hjärtsnörpet!


Vi har påbörjat den hårda träningen inför krypet. Sakta sakta går det, men framåt i alla fall! Även om det är mest positionsförflyttningar vi jobbar på.

Sen försöker vi jobba bort lite nosande från platsliggningen och mer stadga i den. Vill ha en riktigt säker plats inför tävlingssäsongen speciellt om vi nu lyckas ta oss snabbt till lägre klass spår. 

Momenten för 2an finns där redan (om jag inte missat något) men sen är det lite saker att ordna. Frittfölj / Linförigheten är inte som jag vill ha den så vi jobbar vidare.

Framförgåendet går, höhö, framåt! (Fyndiga jag) 

Budföringen verkar bli bättre, S gillar att springa mellan människor. Funderar ut en ny belöningsmetod för att få honom att stanna kvar hos mottagaren, lite snabb att sticka iväg. Kanske bara beror på att han är rätt ny på momentet? Har även testat att ställa en "skytt" på sidan av budföringen. Szune var så pass fokuserad att han nästan mejade ner stackarns mottagaren helt.


Ujuj full rulle. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards