SofieOlli

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Debut Lydnad klass 1

Av Olli - 17 mars 2013 17:31

Nu är det gjort, det jag trodde skulle vara som att bestiga ett berg och det jag trodde skulle ta död på mina nerver föralltid.

Men det gick ju superbra! Världens bästa Szune   


Så här såg det ut, domarens kommentar inom parentes.


Platsliggande: 10

Tandvisning: 7 (Busig)

Linförighet: 7,5 (Snett sättande, snusar, vid helt om, pos växl) 

Läggande: 8 (DK med huvud)

Inkallande: 10

Ställande: 8 (stopp av förare)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 10

Helhetsintryck: 10


Totalt 177 poäng och 1a pris! Totalt 4a av 17 startande. 


Reflektion av mig:

Platsliggningen kunde inte ha gått bättre med tanke på att en hund kom fram till honom. Men kommer ändå träna mer på detta då han i första omgången nosade och hade inte fått en 10a om det inte blivit en hund som klev upp.

Tandvisningen, ja vad kan man säga? Domaren kom fram glad i hågen och då blev Szune glad! Måste jobba lite till på detta.

Kunde ha förberett honom mer inför linförigeheten, var nog det sämsta vi någonsin gjort och jag tycker det var generöst med 7,5 poäng. Men vi jobbar på.

DK på både läggande och ställande, suck typiskt mig. Men nu vet vi och kommer jobba mer på det till nästa omgång.


Nu är vi taggade!

 

Szune snart 15 månader

Foto: Anna-Lena Kaati Nilsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards