SofieOlli

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Ibland kan man fundera.

Av Olli - 1 februari 2013 20:41

Blev gräsänka såhär helt plötsligt på fredagkvällen. Sambon bestämde sig för att dra iväg på skotertur i Kvikkjokk, tror jag det var.

Satt och tänkte lite över hur fantastiskt det hade varit att ha längre spårsäsong. I göteborg har de barmark och många andra ställen också. Egentligen saknar jag ingenting här hemma i Boden men är så obehagligt medveten om att mitt val av yrke och hobby hade passat sig bättre söderut med fler tävlingar och utställningar. 

MEN ofc med längre barmark kommer nackdelar. Fästingar, hurvel! Och det värsta av allt, massor med slask istället för snö och even worse ingen sol dygnet runt på sommaren!

Hur kan man leva utan det?!

Älskar att snöplumsa i meterdjup snö, åka iväg med ett brudgäng och grilla korv på någon snötäckt sjö, åka lite skoter, dricka kaffe i en "snösoffa". Hur överlever man utan det?

Visst spårsäsongen är kort. Men man får helt enkelt en annan uppskattning av barmarksperioden och spårar så mycket mer. Lydnaden slipar man på när marken är snötäckt och direkt den smälter bort så står man redo i skogsbrynet med spårpinnarna i högsta hugg!


Nä nog älskar jag mitt norrland och här stannar jag även om det är fördjävla kallt och mörkt på vintern!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards