SofieOlli

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Dessa trevliga hundrasister...

Av Olli - 2 januari 2013 21:36

Visste om det redan innan Alfons kom in i mitt liv, visste bara inte hur mycket, men vilka jävla hundrasister det finns.


Tog en långsväng med lilleman här på kvällskvisten. Myste på och Szune fick gå lös, såg att någon går med hund en bit framför så jag ropar in Szune och kopplar honom, som vanligt. Närmar mig kvinnan med en norwich terrier liknande hund som ligger platt på magen i snön. 

Kvinnan: "är det en hane?"

Jag: "Ja"

Kvinnan suckar: "ja då blir det inte så trevligt"

Jag: "Den här hanen gör ingenting."

Kvinnan: "Min låter ganska illa så din kan flyga på honom"

Jag: "Jahaa..."

Kvinnan: "Ja han blev påhoppad av en stor svart hund för längesedan och sen dess har han blivit arg när han ser någon stor svart hund"

Vid detta laget har den lilla hunden börjat låta ganska illa.

Jag: "den verkar ju mest osäker"

Kvinnan: "Nä han är arg och såna där hundar som du har brukar bita arga hundar!"

Jag tittar på Szune som tittar på den lilla hunden som om han är skvatt galen.

"Fast den här gör ingenting"

Kvinnan: "det vet du inte, det kan vända när som helst"

Sen säger kvinnan till sin hund: "Han kommer inte äta upp dig, han har redan ätit frukost och säkert middag också"

Jag: "NÄ han har inte fått middag ännu, det är därför vi är på promenad!"

Sen fortsatte jag gå.


Äckliga jävla kärringhelvete.


Märkte av detta på inoffen i kalix också. Folk plockade upp sina hundar, höll bort dem och ställde sig emellan och såg rent utsagt vettskrämda ut. SUCK.


Men såklart Szune är ju skräckinjagande...


 

 
 
Ingen bild

Jotta

23 januari 2013 01:01

Är det inte kanon med lite hundrasism så säg? Jag minns speciellt en kvinna med en terrier av något slag som med bestämdhet talade om för mig att "Såna där hundar attackerar alltid små skälliga hundar!", varpå jag svarade "Vad då för hundar?".

Hon svarade med en riktigt nedlåtande ton "Rottweilerhundar såklart, du har ju en i kopplet!". Det kändes riktigt skönt att kunna replikera med ett "Nehej du, han råkar faktiskt innehålla 3 raser till, men du kanske vet hur samtliga av dem också reagerar på små vita skälliga hundar?" och sedan gå därifrån utan större besvär.

^^

Han är riktigt fin, din rottispöjk. Lycka till med dina mål för 2013!

Olli

28 januari 2013 16:35

Ja man blir riktigt jäkla less.

Tack så mycket, vi ska kämpa för att nå dem :)

 
Ingen bild

Johanna

4 februari 2013 17:13

Jag har också stött på hundrasism många gånger, min Amber står stilla och gnyr åt gläfsande små hundar och många småhundsägare säger att små hundarna är mat till min stora, Jag tycker de små ser hungrigare ut ;)

Olli

1 mars 2013 07:38

Ja man lessnar på allt sånt där ganska fort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards