SofieOlli

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Mitt 2012 - Höjdpunkter under året som gick

Av Olli - 29 december 2012 22:10

Januari: 
Året började i sakta mak, nedräkning till att åka och kika på Szune pågick. Resan neråt mot Timrå skedde mot slutet av Januari. Micke fick träffa "den största rottisen han någonsin sett" Alfons pappa Bosse. Vi lämnade Timrå med en tingad Szune! Total glädje!


Februari:
Dagen D närmar sig. For till jokkmokk på SBK utställning och såg Nelly kamma hem sitt tredje Cert. Träffade även fina Rottrobis Lynx Jr, Vegas. Denna sväng upp agerade jag skjuts till Ann och Vattuskräcken till deras hemvist, dock bara till Harads för där bytte vi till Lisbeths bil. 
17 februari kom och vi styrde kosan ner mot Timrå igen och åkte hem till Boden i en snöstorm som hade lamslagit allt söder om Piteå om den kommit dit dagen efter. Så den 18 februari blev Rottrobis Szune norrlänning 4 real!


Mars:
Massor massor av hundaktiviteter.
Klarar 3 av 3 skrivna tentor!


April:
2a april föds min systerdotter Saga, hoppades på ett aprilskämt men det passade inte den unga damen att komma till världen då.
Ozzy bus flyttade hem till Lisbeth.


Maj:

Szune fick testa på att simma på älvdalens hundhälsa.
12 maj, samma dag som Micke fyller år, debuterade vi i utställningsringen med BIR och HP med mycket fin kritik.  
Avslutar 2a året på teknisk design.

Var det i början av maj som finska faran och Szune stiftade bekantskap och blev oskiljaktiga, de gick från Corgi Cardigan och Rottweiler till Corgweilers.

Kennelläger i Karlsbäck!


Juni:
Tror det var i början av Juni som Szunes kompis Max flyttade in hos Elin. Början på en udda vänskap. Första dagen för året ute i Kallax med underbart badväder och 4 timmar hundbus dagen innan utställning som visade sig vara bra då vi kammade hem BIS-2 på en inoffare.


Juli:

Piteå int, placerade oss som BIS-4 i valpklass. 

Kammar hem 8000 kr på bilbingo i Töre!
Mazdan slår över till 30 000 mil.


Augusti:

SSRK Boden håller i en inoffare som vi placerar oss som BIS-1 i. 


September:

Skolan börjar igen, för sista gången.


Oktober:

Drar ner till Sundsvall och nästan svimmar i ringen så Jenny fixar en 2a placering i juniorklass!

Syster dingar 20 bast!


November:

Börjar november med en resa till Småland för utställning och hälsa på hos syster Szaga. Träffade pappa Viggo och farmor Malin och även Sofia och Gisela. Placerar oss som 4e bästa hane på Växjö int med CK.

Szune springer hem Norrbottens vackraste valp rosetten.

Jag fyller år ännu en gång.


December:
Stora stockholm och vi placerar oss som 4e bästa juniorhane. Träffade syster Jenka och hennes familj!


Sammanfattning: 

Sjukt bra år! Men lovar att 2013 kommer toppa det.


Gott nytt år alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards