SofieOlli

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Dag 15 – Mina drömmar

Av Olli - 20 augusti 2012 22:59

Vad räknas som en dröm? Det är min första tanke. Vad jag vill åstadkomma med mitt liv? Drömmar som aldrig kommer slå in? Mål i livet?

I fråga om materiella ting så kommer jag nog alltid ha drömmar. Vissa saker mer eller mindre praktiska och vissa saker kommer jag nog att kunna uppfylla. 
Som drömmar gällande livet så finns ju det traditionella med på listan som giftermål, fint brölopp, barn, hus, ett jobb man kan utvecklas i. Vissa saker är ju rena mål egentligen men det är ju samtidigt en liten dröm att få det där fina huset eller jobbet som man trivs så bra med.

Sen har jag självklart drömmar i hunderiet också. Vore ju fantastiskt att bli brukschampion med Szune och även självklart svensk utställningschampion, kanske även annan typ av utställningschampion som nordisk eller internationell. Vet inte hur titelsystemet fungerar så går inte in så djupt på det.


Drömmar hur som helst finns av alla olika slag, vissa som mål och vissa som "jag lever i fantasivärld"-drömmar.


 

Men inte vore det fel med en Shelby gt 500 i garaget, en hundbassäng hemma
och ett riktigt fint och mysigt kök.

 

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Mina favoritsaker. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Mina dåliga sidor
Dag 14 – Mina favoritplagg. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Mitt första husdjur. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Min första kärlek. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – Min bästa grimas. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina förebilder. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards