SofieOlli

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

En vecka med valp.

Av Olli - 24 februari 2012 15:39

En vecka har snart hunnit gå sedan lill killen kom och började vända upp och ned på tillvaron. Vilken vecka det har varit!

Först och främst har jag varit helt salig och gått på moln i sjunde himlen sedan han kom, största delen av tiden...

Nu är det ju såhär att Szune har energi och den verkar oändlig ibland. 

Varje dag börjar kring 6.00, då tycker Szune att vi sovit klart, för då är han minsann kissnödig och hungrig. Upp och hoppa matte!

Sen är det aldrig en lugn stund. Plocka ut saker ur munnen på honom stup i kvarten, ta ut honom och försöka torka kisspölar medan man parerar vildingen som vill åt moppen eller pappret som man torkar med.

Mellan alla måsten så gör vi ju roliga saker också. 

Hittills har jag hunnit klicka in honom och nu har vi börjat med kontaktövningar, han har varit och hälsat på hos folk, träffat massor med människor och hälsat på några hundar. 

Koppel träningen går sisådär, han tycker ju det är så mycket roligare att vara lös. Täcket vill han inte ha på sig alls och samma visa med halsbandet, dock har påsättningen av halsbandet blivit enklare nu. 

Ett steg i taget så är han snart en lydig kille :)


Just nu njuter vi bara av att vara med varandra. Livet känns helt igen.


Sen så var vi till veterinären idag eftersom han haft nå konstigt i ögat sen vi hämtade honom.

 


Var visserligen ingen större fara men det ser otrevligt ut och dom rekommenderade att man opererade bort det.

Detta är hudceller som tyckte att de skulle växa på ögat, i samma veva tyckte även några hårstrån att de skulle växa där och det gjorde dem. Utan operation så kan stråna växa så mycket att de irriterar ögat. Så operation är ett måste.

Det är en relativt liten operation och ögon läker fort.


Nåja nu ska vi fredagsmysa lite!

BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards