SofieOlli

Alla inlägg under december 2011

Av Olli - 6 december 2011 11:15

Höhö, jag och mina ordvitsar, denna ännu en som tillhör de sämre i klassen!


Nå hur som helst så har jag suttit ner och googlat och forskat och kikat och i slutändan kommit fram till det jag egentligen alltid vetat:

Jag litar inte på fodertillverkare o.O

En av nackdelarna med att gilla att forska uti allting antar jag. 

Nä men saken är den att jag har under tre år kört på ett foder som alltid(!) fungerat, varför testa något annat när man har ett (sjukt) bra foder som man kan ge.

Testade Klass på Alfons, det fungerade självklart, men det innehåller spannmål som jag absolut inte tycker är ok.


Tänkte att jag skulle forska klart uti detta så jag slipper panikforska uti det / fundera mer innan man får en ny bebis.

Men nu är det iaf ganska klart..


 


Jag är 99% säker på att jag kommer köra på en kombination av Standardt torrfoder och hemlagad mat alá Teresa.

Nu funderar jag dock på om man ska köra på standardt extra eller normal?


Nåja i vilket fall som helst så är det ett tag dit men är bra att man är förberedd innan det är dags så man bara behöver skicka iväg beställningarna.


Välkommna med åsikter! :)


BB

Av Olli - 4 december 2011 15:16

Idag har jag för första gången ridit fina Dojjan. Mickes mammas pensionerade travare. Han är verkligen en riktig snygging och minst lika go som han ser ut. 

Vi kör lite i mitt tempo eftersom jag är ganska ringrostig, så idag bestod ridturen av att skritta runt i hagen och lära känna varandra. 

Supermysigt att vara uppe på hästryggen igen, man kan släppa allting för en stund och det behövs verkligen speciellt nu när det är massor i skolan som skall göras och man väntar ivrigt på valpning.

Skönt att koppla bort omvärlden en stund. 

Nästa gång är inte alltför långt borta, får ju faktist komma när jag vill. Tack Kerstin!


Bjuder på en bild på goa Dojjan också.

 

Dojjan i sommras i hagen.


BB

Av Olli - 3 december 2011 21:01

Verkar inte som om man är helt hundlös fastän man är det.

Verkar som om jag ska vara hundvakt nästa vecka och ska sedan få äran att träna lite med söt Alize när hennes mamma är och chillar i Thailand. 

Ska bli riktigt kul! Man får ju lära sig en hel del när man jobbar med andras hundar :)

Så jag hoppas att det är folk som är sugna 17 och 18 på lite helgträning så här innan all julstress!

Det är bra att man har fullt upp så det går fortare tills det föds valpar..


Fina Tjugi som jag så jätte jätte gärna vill ha valp ifrån är beräknad på julafton, så förhoppningsvis får jag den bästa klappen av de alla. 

Hon är ju parad med Alfons mammas kullsyskon Deminas Viggo. 

Är så uppspelt så blir ju aldeles nipprig. Hoppas bara det kommer en liten pojke åt mig och micke.


Har suttit och tittat på en massa bra böcker som man borde köpa, hund böcker såklart. Får nog ta mig i kragen och skicka iväg en beställning så man har massor med nya ideér och tankegångar när man får hem en liten busig valp som inte kan ett smack :D


Ååååh vad jag längtar!


BB

Ovido - Quiz & Flashcards