SofieOlli

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Sex månader senare...

Av Olli - 29 december 2011 22:45

Igår var det sex månader sedan vi lät prinsen somna in. Känns som igår vissa dagar, kan inte riktigt förstå att det redan gått ett halvår. Ett helt halvår utan att ha fått känna hans päls mot mina händer, sex månader sedan jag fick snusa bakom hans öron, 26 veckor sedan jag fick krama honom, 182 dagar sedan jag fick pussa honom på nosen en sista gång.

Jag önskar jag hade pussat honom mer, kramat om honom längre och visat honom ännu mer hur mycket han betydde för mig. Jag önskar att vi fick mer tid.

Det sägs att man inte skall sörja det man saknar utan glädjas åt det man har. Men hur kan man glädjas åt något om det man sörjer var hela ens värld?

Jag vet att smärtan i bröstet som jag känner varje gång jag tänker på honom kommer att avta med tiden och tårarna kommer torka. Men samtidigt som jag vill att det skall bli lättare så är jag inte riktigt redo att slippa smärtan och tårarna. De påminner mig om hur underbar han var och hur mycket jag älskade honom. Det kommer förhoppningsvis göra mig till en bättre hundägare på det sättet att jag kommer uppskatta varje dag med hunden och inte ta det förgivet att den skall finnas där varje dag. Jag vet ju hur fort det kan vända. I ett ögonblick, borta, för alltid. 

Kommer aldrig glömma honom, aldrig någonsin. 

Kommer nog aldrig heller att sluta sakna honom.


Jag tar med mig allt jag lärt mig av Alfons och för vidare det på nästa hund. Den förtjänar samma kärlek som Alfons fick. 

Vila i frid min älskade ängel, du finns i mitt hjärta för alltid.


Devilja's Alfonzo 080301 - 110628

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards