SofieOlli

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Som solsken.

Av Olli - 20 december 2011 19:49

Jag har en vän som skiner som en sol. Hon kan nog lysa upp ett helt rum med sitt leende. Hon säger sådana saker som får dig att tänka på ett annat sätt och se det positiva i saker. Världen är en bättre plats med henne i den. Hon finns alltid där när man behöver en klippa att luta sig mot. Hon gör mer än bara tröstar, hon stöttar och hjälper en upp på benen när man fallit. Hon gör dessutom det helt osjälviskt, jag tror inte alltid att hon vet om hur mycket hennes ord hjälper. Det är som om hon vore 1000 år gammal med all världens visdom i sitt hjärta.

För ni ska veta att hennes ord har hjälpt, oj vad de har hjälpt. Bara ett kort samtal har fyllt igen lite av det gapande hål som finns i mitt hjärta.

Det är helt sjukt hur hon har förmågan att få en att må bättre.

Jag är tacksam över att ha lärt känna henne och ha henne som vän.

Tack Erika för att du finns där för mig när jag är svag och inte orkar stå på mina egna ben.

Du är underbar! 

 

 
 
Ingen bild

Erika & Nelly

20 december 2011 20:20

Tusen tack vännen!
Fäller en glädjetår <3
Ha det bäst och ta hand om dig :D
Varma kramar från mig och blöta pussar från Nelly <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards