SofieOlli

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Är det tredje advent redan??

Av Olli - 11 december 2011 22:11

Jösses kan jag då bara säga. Vart försvinner tiden?

Sedan i torsdags har vi haft en liten inneboende. Grannens hund Rambo har fått hänga med mig och Micke under helgen när de har varit på hundutställning med deras andra hund. Kan ju säga att det har ju inte varit särskilt mycket besvär med denna lilla grabb. Ett riktigt litet charmtroll som gärna myser till det ordentligt, han vet hur man tar det lugnt kan jag ju säga. 


Här har det iallafall bakats för fulla muggar.

Polkacookies, adventskaka, mjukkaka, knäck och ett litet experiment med knäcktryffel. 

Tur man inte har samvete att käka allt på en gång :)


I lördags var jag och Rambo ut till byn för att rida Dojjan lite. Rambo fick leka lite med en hästboll, superskoj tyckte han. Jag roade mig med en liten promenad ut i skogen. Dock klibbade snön väldigt mycket så vi tog det extra försiktigt, vill inte att Dojjan ska skada sig eller att jag ska bli rädd för att rida igen.

I går har vi varit i skogen och kört lite sök med Kristina och Pernilla. Mycket roligt var det, lilla Rambo kastade sig genom snön för att få sin godis.

Önskar jag haft en kamera så man kunnat fota lite! 


Nu väntar en vecka av hårda mattestudier inför tentan. Slut på det roliga!

Dessutom börjar det närma sig valpar också, väntar med spänning!


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards