SofieOlli

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

En härlig helg

Av Olli - 11 oktober 2011 20:41

I fredags bar det av mot Sundsvall. Erika och jag mötte upp Marie i Skellefteå där vi bytte bil och fortsatte neråt landet mot Rottrobis kennel.

Nelly och Zelma skulle ställas i Nordic hallen på lördagen och Erika skulle figga på söndagen.

Jag skulle bara följa med för att träffa Jenny som har kenneln och självklart för att träffa finaste Bosse!

Det första jag märkte när vi kom till Timrå var att Jenny var en riktigt härlig person. Har ju mailat med henne till och från så det kändes ju som om man hade träffats förut! Så att verkligen träffa henne var riktigt kul. Härlig person med hjärtat på rätt ställe. 


När Bosse kom ut genom dörren var det blandade känslor. Oj vad mycket Alfons jag såg i honom, speciellt i sättet. Helt underbar hund och så snygg!

Inte konstigt han är så stor heller, han måste ju ha en stor kropp som rymmer all hans charm!

Det var härligt att träffa honom, även om tårarna var nära en stund.

 

Jag och Bosse 






Snygg killen!




Tjugi och Bosse



 

Fina Tjugan!


Tjugi är en fin liten dam. Fruktansvärt söt och trevlig. 


Vi hade en trevlig fredag kväll med Idol och glass. Blev dock att sova tidigt eftersom det var utställning dagen efter i Nordic hallen.

Oj vad många fina rottor jag fick träffa. 

 

Nordic hallen precis när vi kom in, denna blev överfylld med folk senare.


 

Bästa avelsgrupp skulle koras. Jenny ställde Tjugi, Sambo, Python, Belle och Zelma. Dom placerade sig 4a. Om jag fått det om bakfoten så säg till! Så mycket information att jag blev full i skallen..




 

I ringen, bästa avelsgrupp.


    

Snyggaste rottan Sambo! Tjugis bebis. Supertrevlig kille, som jag blev lite förälskad i.



 

Söta Tjugi



 

Söta Tjugi och goa Erika



 

Världens finaste Nelly!


På lördag kväll var vi på middag med ett gäng rottrobisar. Mycket trevligt sällskap och god mat, det kan inte bli mycket bättre.


Just det, jag lyckades vinna ett pris på en "tipsrunda". Valde en första hjälpen väska från Agria :) 


Söndagen bjöd på mentalbeskrivning. Mycket spännande att se mhn. Ganska lustigt hur olika hundar kan reagera, visserligen inte så konstigt eftersom alla människor är olika.


Sammantaget en sjukt rolig helg! Träffat massor av trevliga hundar och människor. 

Jag hoppas att detta inte var en engångsförteelse. Förhoppningsvis blir det många fler i framtiden, fast då att jag har en egen hund med mig.


Tack allihopa för den härliga helgen! 


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards