SofieOlli

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Helgen som försvann..

Av Olli - 26 september 2011 09:05

Fick helg redan i torsdags förra veckan och den pågår ännu.

Var som bekant sjuk förra veckan med förkylning och allt vad det heter.

Nu är jag frisk. Lite snorig och hostig fortfarande men det är ju alltid så iallafall.


Torsdag kom Micke hem, jag och Dorina tränade lite på medborgarskolans inhägnad med ett relativt stort gäng med tanke på pissvädret. Tappert folk!

Fredag tog vi det lugnt och myste mest, Dorina fick följa med och göra storheden osäker.

Lördag for jag och dorina till sandtaget för att kasta lite leksak som hon skulle hämta. Efter några gånger stack hon med leksaken till bilen..

 

Söndag är ju veckans höjdpunkt! Jag och Lena var de enda som kom dock, men det gick bra det också. Vart annan träning men det blev riktigt bra ändå.

Vi körde lite budföring med alla tre. Gick jättebra även med lilla Dorina. Dorina fick gå ett personspår som gick sisådär, Lena la ett ganska tungt spår och Dorina slarvade och missade tre pinnar. Damen är snabb i skogen. Men tyvärr var det en hund som varit och gått där ett tag innan vi gick spåret.

Sen fick Dorina gå sitt viltspår! Stolt som en tupp när hon fick bära omkring på klöven.


Riktigt härlig dag i skogen! Tack Lena!


  Handgranatbanan


  En bäckravin, skitmysigt att höra porlandet från bäcken.


   Lena och lilla bus Donna.


   Dorina och sin klöv.


Det var väl allt för denna helg. Nu är det fanken dags att plugga ekonomi och promenera vovve.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards