SofieOlli

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Blötdjur!

Av Olli - 13 september 2011 22:45

Dagen har sprungit iväg. Har varit i farten hela dagen.

Började med promenad med Emmelie i vanlig ordning. Bestämde mig för att åka in till stan och köpa tyg för att sy ett hundtäcke till Dorina för att slippa ha blöt hund inomhus hela tiden då det ALDRIG VERKAR VILJA SLUTA REGNA!

Sprang förbi moster Åsa på jobbet innan jag for vidare.

En sväng förbi syster Anki för en kaffe sen hem och sy det där täcket...

Bokstavligen blod, svett och tårar krävdes för att färdigställa det och jävligt mycket tålamod...

Jag gör aldrig om det igen... Förrens jag gör ett nytt...

Resultatet!



Kunde fått en bättre bild, men Dorina är inte så givmild med fina fotoposer. 


Blev klar med täcket precis i tid för att stressa iväg till hundträningen. Där vi klickade upp galet mycket korv. Fattar inte vart korven tog vägen, helt plötsligt var den slut!

Hon har så otroligt högt tempo så man hinner verkligen med en hel del.

Vi tränade fritt följ, sitt, stå, apport, lite platsliggning och hann även med några inkallningar.

Sen verkar hon vara väldigt förtjust i leksaken jag köpte, floss leksak med boll i ena änden och hantag i andra. Hon kutar som en galning med den och springer flera ärevarv innan hon kommer tillbaka med den. Sötnosen!


 

Vi har riktigt kul jag och Dorina.


Hann bara komma hem och ge henne mat sen gick vi på en längre kvällspromenad med Emmelie och Sputnik, som ska bo hos henne några dagar medan hans ägare är och semestrar lite.

Sputnik är en Golden kille som är 8,5 år. Dorina verkade tycka han var jättespännande.


Nu sover Dorran som en stock. Ska själv hoppa i säng nu. Dagen har slitit på mig.


BB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards