SofieOlli

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Söndag, vilodag?

Av Olli - 11 september 2011 18:36

Haha inte i hundvärlden iallafall!

Detta är dagen som är tillägnad de fyrbenta i alla väder.

Vi började med att åka ut till pagla för att spåra och träffa andra hundmänniskor och hänga med på vad de nu än hittar på. 

Vet faktist inte vad man kallar det men man står mellan två personer och hunden ska då springa och leta upp de två personerna, som flyttar sig allt eftersom och hunden ska springa mellan varannan person. Detta var vad jag fattade iallafall.

Dorina fick inte springa i skogen mellan folket, hon kan ju inte detta ännu så vi började med grundinställningarna. Det gick faktist mycket bättre än jag trodde det skulle gå.

Kanske om någon vecka så kan hon kuta i ilfart i skogen mellan personerna, som Dunder Donna :D


Lenas lilla dam Donna var superduktig! Oj vad roligt hon såg ut att ha och vilken fart!

Therese var med med Mila och Pernilla fanns på plats med Viggo och sin dvärgpinscher, som jag just nu inte kommer ihåg vad han hette. Söt var han då!


Riktigt kul att komma ut i skogen en dag.

Dorina fick även gå ett kortare spår. Jag ville se hur duktig hon är och tydligen la jag ett aldeles för enkelt spår... Hon gick stolt och bar på målpinnen i slutet :)


Sen i princip direkt efter pagla svängen så bar det av till gruvberget för lite promenad med Linda och Rex. Den lille busen behöver lära sig promenera med andra hundar, utan bus! 

Men snabbt lärde han sig att denna gång skulle vi bara promenera. Nästa gång går det förhoppningsvis ännu snabbare :)


Nu är en rolig dag över och Dorina sover som en stock. 


Tänkte lägga viltspår i morgon men såg att jag slutar riktigt sent, är inte hemma förrens vid sju :/

Tisdag istället då!


Har förresten märkt att jag behöver börja fota lite mer, alltid kul med lite bilder :)


BB

 
 
Lena,Hekaya& Donna

Lena,Hekaya& Donna

11 september 2011 19:19

Kul att du följde med hoppas du fortsätter med det:-) Dorina började ju komma igång andra gången vi testade, så du ska se att snart far hon också fram över stock och sten.Vi tränade "sök" vilket går ut på just det, att söka dessa figuranter som hela tiden går vilse i skogen:-)Kramar till er båda

http://www.rhodesianridgeback.bloggplatsen.se

Olli

11 september 2011 21:14

Jo ska försöka följa med så mycket som möjligt!
Men har ju tendens att jobba vissa helger :/ Men det löser sig nog.
Ok ska komma ihåg att det heter sök :P
Tack för en jätte trevlig förmiddag!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards