SofieOlli

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Onsdag 31a Augusti

Av Olli - 31 augusti 2011 22:26

Svackan sitter i ännu.

Dock har en hel del hänt sedan sist.

Sommarjobbat klart, bokat en ny soffa, bytt frisyr och hårfärg, skolan har börjat och det bästa av allt... Dorina ska komma på fredag och bo här ett tag.

Teresa ringde i söndags och surrade lite med mig om det. Hon kunde inte ha haft bättre tajming.
Lördagkväll har jag och Micke spenderat hos Therese och Jim. Therese har en otroligt söt liten chokladbrun dobbis tik som låg och myste med mig när vi såg film. Detta fick mig att inse hur EXTREMT jäkla mycket jag saknar att ha hund. 
Dagen efter ringer Teresa och frågar ännu en gång om jag kan tänka mig att hjälpa en kortare period med Dorina. Jag vet att Micke skulle säga nej men lovade att prata med honom iaf. Han sa att han inte brydde sig... 
Och Dorina kommer hit på fredag.


Samtidigt som jag hjälper Teresa, Dorina och får mer erfarenhet själv så känns det ändå konstigt.

Kan inte riktigt förklara känslan men känns som om jag "överger" Alfons minne på något sätt.

Men samtidigt: Är det inte dags att jag ska få må bättre?


Även om Dorina är hos mig tillfälligt så behöver jag få någonting att fylla tomrummet som Alfons lämnade, om ens bara en mycket liten del för en stund.


Fastän jag minns hur hans päls kändes mot mina fingrar, hur han luktade bakom öronen och fastän det finns en bild av honom vart jag än vänder mig så är det som om han aldrig funnits.
Han har slutat existera.
Saknaden, sorgen och tomrummet är det enda han lämnade kvar.
Varför behövde det hända? Varför skulle jag förlora min bästa vän? Varför skulle han utsättas för det? Räckte det inte med allt det andra?


Så jävla orättvist. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olli - 20 december 2013 19:02

Bytte blogg då denna inte riktigt var det jag ville ha...Nu hittar ni mig på...onenolli.wordpress.com   Det uttalas One and olli ;) ...

Av Olli - 17 december 2013 18:53


Ja kanske ska börja med att summera året som gick. Mina mål var: - Godkänt lägre klass - LP1   Båda avbockade.  Szune fick LP1 i maj då vi startade i ettan i Älvsbyn. Tre starter tre 1a pris. Sen gjorde vi oss redo för 2an och vi lyckades med 2...

Av Olli - 13 december 2013 23:34

Nyligt så brann det hos en bekant till mig. Vi känner inte varandra mer än genom gemensam vän. Vi pratar när vi ses och är glada. Nyligt så fick hon uppleva något som jag drömt så otroligt många mardrömmar om, huset brann ner och tog med sig två fyr...

Av Olli - 13 december 2013 19:54

Enkelt val. Jag gillar hanar bättre. De löper inte, de blir aldrig skendräktiga och de kan inte få valpar. Hanar har sina nackdelar de med, men jag tycker inte att de nackdelarna överväger fördelarna. Man kan säkert få en hane som är helt tiktokig ...

Av Olli - 12 december 2013 20:26


Oj aldeles för många egentligen. Saker som jag minns extra väl är nog när vi fick uppflyttet till lägre klass. Glädjetjutet i skogen när han tog målpinnen och hur bra han gick på lydnaden trots den tryckande värmen. Sen vann vi klassen också! Spåret...

Ovido - Quiz & Flashcards